שתיית מים בקרב תינוקות היא לא משהו שאמור להתחיל מיד. מומלץ לא לתת לתינוקות מים עד שהם מגיעים לגיל חצי שנה ומתחילים לאכול אוכל מוצק. אין צורך לתת להם מים חפני כן מכיוון שבחלב אם או בפורמולה שאותם הם צורכים יש מספיק נוזלים כדי להרוות אותם, לכן, כל עוד התינוק שלכם אוכל טוב, אין שום סיבה לדאגה.

אבל למה צריך לחכות? איך אפשר להבטיח שהוא שותה מספיק ואילו המלצות יש לשילוב מים בתזונה של התינוק? במאמר הבא, נענה על כל התשובות.

שתיית מים בקרב תינוקות – למה לחכות

ישנן מספר סיבות שבגללן צריך לחכות עם שתיית מים בקרב תינוקות והן:

  1. אם הילד שלכם ישתה, הוא עלול להתמלא ממים ויוותר על ארוחות חשובות. זה עלול לגרום לאיבוד משקל ואף להצהבה.
  2. לפני גיל חצי שנה, מים עלולים לגרום לשיכרון מים מה שעלול להוביל לאיבוד אלמנטים תזונתיים חשובים.
  3. שתיית מים מרובה עלולה לגרום לכליות לשחרר חומרים כמו נתרן מה שעלול להוביל לחוסר איזון אצל תינוקות.
שתיית מים בקרב תינוקות
כדאי להמתין קצת עם המים

שתיית מים בקרב תינוקות – המלצות לפי גיל

תינוקות בגיל חצי שנה עד שנה – בערך בגיל חצי שנה, הילד שלכם מתחיל לאכול אוכל מוצק. בשל כך, הוא צורך פחות חלב ומקבל פחות מים ולכן בשלב זה כדאי ואף רצוי לשלב מים בתזונה שלו. בצעו מעבר הדרגתי לאוכל מוצק ועשו כך גם עם המים. המטרה היא לוודא שתזונה זו גם עוזרת להתפתחות שלו.

תינוקות בגיל שנה ויותר – בגיל זה, צריכת החלב יורדת עוד יותר. כאן, כבר אמורה להיות שילד שלכם שגרת אוכל ברורה (ארוחת בוקר, צהריים וערב) והוא אוכל סוגים שונים של אוכל. בכל שנה, צריכת המים של התינוק עולה לכן חשוב לתת לו לשתות יותר ויותר ככל שהוא גדל.

שתיית מים בקרב תינוקות – איך להבטיח שהוא שותה מספיק

קיימות מספר דרכים לוודא שהילד שלכם שותה מספיק מים. קודם כל, כדאי לתת לילד לקחת לגימות קצרות. כך הוא יקבל את כמות המים הנדרשת אך לא יתמלא ברמה כזו שתגרום לו לוותר על ארוחה. בנוסף, ילדים אוהבים דברים כיפיים, לכן, הפכו את שתיית המים לכיפית. השתמשו בכוסות צבעוניות ובקשיות מיוחדות כדי למשוך את תשומת ליבו של הילד שלכם.

דרך נוספת לגרום לילד שלכם לקבל מספיק נוזלים היא לתת לו אוכל עשיר במים כמו מרק או פירות (אבטיח, מלון, תפוז ועוד). מאכלים אלה הם עשירים בנוזלים ובריאים מאוד. הדרך האחרונה קשורה לפעילות שהילד שלכם עושה. לתינוקות קשה יותר לווסת את טמפרטורת הגוף שלהם. לכן, חשוב מאוד לוודא שהם שותים מספיק. כדי לעשות זאת, תנו להם לשתות לפני, תוך כדי ואחרי פעילות.

שתיית מים בקרב תינוקות
שימו לב שהוא שותה מספיק

שתיית מים היא חשובה מאוד. בלי מים אנחנו לא יכולים לחיות. תינוקות יכולים להסתדר בלי מים למשך חצי שנה ואף יותר מכיוון שהם מקבלים את הנוזלים הנחוצים להם מהחלב האם או הפורמולה שהם צורכים. לאחר שהם מתחילים לאכול מזון מוצק, כדאי להכניס בהדרגה מים לתזונה שלהם. שימו לב שהם לא מתמלאים מהם יותר מדי שהם מגיעים למצב שהם מוותרים על ארוחות. ככל שהם מתבגרים, צריכת החלב שלהם יורדת ולכן צריך להגביר את צריכת המים שלהם. שימו לב לכך ותנו להם את כמות הנוזלים שהם צריכים.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

שתיית מים בקרב תינוקות – באיזה גיל תינוקות מתחילים לשתות מים?

תינוקות מתחילים לשתות מים בערך בגיל חצי שנה, לאחר שהם מתחילים לאכול אוכל מוצק. עד אז, הם מקבלים את הנוזלים הנחוצים מחלב האם או הפורמולה שהם צורכים.

שתיית מים בקרב תינוקות – איזה מזון כדאי להכניס לשגרה של הילד כדי שיקבל נוזלים?

מזון עשיר בנוזלים כמו מרק או פירות כמו אבטיח, תפוז ועוד הם מצוינים כדי לוודא שהילד שלכם מקבל מספיק נוזלים.

שתיית מים בקרב תינוקות – למה תינוקות לא שותים מים עד גיל חצי שנה?

הסיבה היא שהם מקבלים את הנוזלים הנחוצים להם מחלב האם או הפורמולה שהם צורכים. בנוסף, צריכת מים לפני גיל חצי שנה עלולה לגרום לשיכרון מים העשוי להוביל לאיבוד אלמנטים תזונתיים חשובים. בנוסף, צריכת מים לפני גיל חצי שנה עלולה לגרום לילד להתמלא מהמים ולוותר על ארוחות חשובות.