נעלי עקב לילדות הן משהו שנכנס יחסית לאחרונה אל צו האופנה ובשל כך, יותר ויותר ילדות מבקשות ללכת בנעלי עקב. אם אתן, בתור אימהות, נועלות נעלי עקב, הילדות שלכן רואות אתכן והן רוצות לחקות אתכן. בנוסף, המדיה החברתית, ששינתה לגמרי את אידיאל היופי ואת הערכים שלנו, הפכה את עניין הנראות החיצונית לכזה הנמצא בראש סולם העדיפויות של ילדים וילדות, גם בגילאים צעירים מאוד.

זה לא נדיר לראות, ילדות קטנות פתאום נכנסות לסלון עם שמלה, איפור מרוח כמו ליצן, תכשיטים של אימא ונעלי עקב של אימא. הסיבה לזה היא הרצון להתבגר ולהיות גדולה כמו אימא. אך האם חשבתם לרגע, האם נעלי עקב הם טובים לילדות? מה היתרונות והחסרונות של העניין?

במאמר הבא, נענה על שאלות חשובות וניתן לכן קצת יותר רקע על הנושא.   

נעלי עקב לילדות – קצת רקע

הדבר החשוב ביותר בנעליים באופן כללי ובמיוחד בנעלי עקב, היא להתאים את הנעליים לרגל של הילדה. כל עוד הנעליים מתאימות והילדה נועלת אותן למשך זמן יחסית קצר, זה עוד נחשב בסדר. לילדה יהיה קשה להתנייד עם נעלי עקב ואם הנעל תהייה במידה לא נכונה או לא תתאים בדיוק לרגל, יהיה לה עוד יותר קשה.

אם הבנות שלכן מתעקשות ללכת עם נעלי עקב והן עושות הכל כדי שתאשרו להן לעשות זאת, ישנם כמה דברים שאתן צריכות לדעת לפני כן כדי לוודא שאתן שומרות על הבטיחות והבריאות שלהן.

נעלי עקב לילדות
וותרו עליהן

נעלי עקב לילדות – מתי מותר להן להתחיל לנעול נעלי עקב?

האם ידעתן שלנעילת נעלי עקב בגיל צעיר, יכולה להיות השפעה שלילית על בריאות הרגליים של הילדה שלכן? עצמות הגוף של הילדות, מתפתחות ומתעצבות עד גיל 12-13 ולכן, נעילה של נעליים לא מתאימות ונעליים המאלצות את הרגל להיות בזווית לא טבעית (כמו נעלי עקב), עלולות לפגוע בהתפתחות זו. לכן, אם תאפשרו לילדות שלכן לנעול נעלי עקב בגיל צעיר, אתן פותחות פתח לבעיות ברגליים כמו למשל בעיה של גידים קצרים.

בגילאים מעט יותר מאוחרים, לילדות שלכן יהיה קל יותר להתמודד עם נעלי עקב. העצמות שלהן כבר פחות מתפתחות והתעצבו כמעט לגמרי ולכן הליכה בנעלי עקב לא תגרום לבעיות התפתחותיות. למרות זאת, גם בגיל זה לא כדאי לאפשר לילדות ללכת בנעלי עקב יותר מדי. הגבילו אותן לשימוש בנעלי עקב אך ורק באירועים מיוחדים.

אין באמת גיל שבו הילדות מוכנות לנעלי עקב, הכל זה עניין של שליטה בהליכה בצורה הזו. רק כאשר הילדות הולכת בצורה נוחה ועם ביטחון, רק אז הן באמת מוכנות לנעלי עקב. שימו לב לצורת ההליכה והיציבה של הילדות, תראו שהן לא סובלות מכאב וכמובן, שהנעליים מתאימות לרגליים שלהן.

נעלי עקב לילדות – כמה זה בטוח?

לתת לילדות שלכן להסתובב קצת עם נעלי העקב שלכן זה דבר אחד, לקנות להן נעלי עקב משלהן, לפני שהן מגיעות לסיום ההתפתחות שלהן, זה דבר אחר. בגיל צעיר, הרגליים שלהן עדיין מתפתחות כפי שכבר הסברנו ובשל כך, נעלי עקב יכולות לפגוע בהן.

נעלי עקב עלולות לגרום לפציעות קרסול שהן בדרך כלל, רציניות הרבה יותר אצל ילדים מאשר אצל מבוגרים בשל העובדה שהעצמות שלהן עדיין מתפתחות, גדלות ותופסות צורה.

הליכה עם נעלי עקב, גורמת להתקשות של גיד האכילס, לכאבי מפרקים, שרירי תאומים קצרים יותר, כאבים בגב התחתון, ציפורן חודרנית, קיפול קבוע של האצבעות ברגליים ועוד. כל זה קורה גם בגיל מבוגר ולא רק בגיל צעיר.

עם כל זאת, הכל תלוי במינון. כל עוד אתן לא נועלות נעלי עקב באופן קבוע ויומיומי אלא רק באירועים, לכמה שעות בודדות, הכל אמור להיות בסדר אך עדיין רצוי שתדעו מהן הסכנות. תעשו אתן את החושבים אם אתן מוכנות לקחת את הסיכון הזה על הילדות שלכן.

נעלי עקב לילדות – אם החלטתן שכן, התאימו את הנעליים

מטרת המאמר היא לא למנוע מהילדות שלכן ללכת על עקבים אלא לתת לכן מידע על הסכנות בהליכה עם נעלי עקב. עכשיו, אחרי שעשינו זאת ואתן כבר מודעות לסכנות ולבעיות, נסביר לכן מה חשוב לעשות במידה ובכל זאת החלטתן לאפשר לילדות שלכן ללכת עם נעלי עקב.

אם אישרתן לילדות שלכן, ללכת עם נעלי עקב, ישנם כמה דברים שאפשר לעשות כדי לנסות ולמזער את הנזק שהן גורמות. קודם כל, העקב צריך להיות קצר ככל האפשר כדי לאפשר לילדות כמה שיותר איזון. בנוסף, כדאי לבחור נעליים שהעקב בהן הוא לא באמת עקב אלא פלטפורמה או עקב רחב ועבה.

לסיכום, חשוב מאוד שתדעו מהן הסכנות בהליכה עם נעלי עקב ובשל כך נכתב מאמר זה. אם החלטתן לא לתת לילדות שלכן ללכת עם נעלי עקב, בסופו של דבר, הן יתייאשו וישאלו שוב בעוד שנה או שנתיים, כשהן יהיו גדולות יותר. אם החלטתן בכל זאת לאפשר לילדות שלכן ללכת בנעלי עקב, שימו לב שזה לא קורה לאורך זמן ושאתן קונות להן את הנעליים המתאימות ביותר בשבילן.

אם אתן רוצות לקרוא עוד מאמרים בנושא נעליים, לחצו כאן.