איך להרגיע תינוק בוכה? התשובה לשאלה זו יכולה לחסוך המון תסכול וכאב גם מהתינוק וגם מההורים. לכן, כל הורה חייב לדעת את התשובה וגם מהן הסיבות לבכי. במאמר הבא, ניתן להם על מגש של כסף את כל התשובות.

איך להרגיע תינוק בוכה – למה הוא בוכה

  1. רעב – תינוקות אוכלים המון (8-12 פעמים ביום) וקמים בלילה כדי לאכול. לכן, אם הם בוכים, יכול מאוד להיות שהם פשוט רעבים
  2. גזים – אם לכם יהיה לחץ על הבטן, לא יהיה לכם נעים ויכאב לכם. כשלתינוקות כואב ולא נעים, הם בוכים. כדי למנוע את זה, הרימו אותם לגרעפס לאחר האוכל
  3. חיתול – מאוד יכול להיות שפשוט צריך להחליף להם ובכי זו הדרך שלהם להודיע לכם על כך
  4. קוליק – כאב בטן שכיח מאוד בקרב תינוקות שסיבתו לא ידועה
  5. שעמום – אין יותר מדי מה להסביר
  6. הצפה – אולי אתם מארחים משפחה או חברים וכל ההמולה מסביב זה קצת יותר מדי בשבילו. קחו אותו לחדר נפרד, רחוק מהרעש, חבקו אותו ולאט לאט הוא יירגע
  7. חם/קר – כדאי שהטמפרטורה בחדר שבו התינוק נמצא תהייה אידיאלית או לפחות שהוא יהיה לבוש בהתאם
  8. חולה – גם כאן, אין יותר מדי מה להסביר. כשהם חולים ולא מרגישים טוב, הם בוכים
איך להרגיע תינוק בוכה
יש כמה סיבות לבכי של תינוק

איך להרגיע תינוק בוכה – בכי קוליק מול בכי רגיל

קוליק היא סוג של מחלה שכיחה (לא מסוכנת אך כמובן שכדאי להתייעץ עם רופא) הגורמת לכאב בטן בקרב תינוקות. יש דרך קלה לאבחון קוליק והוא חוק השלוש – אם התינוק שלכם בוכה במשך יותר משלוש שעות ביום, לפחות שלוש פעמים בשבוע במשך שלושה שבועות, ככל הנראה הוא סובל מקוליק. בכי קוליק הוא בכי חזק מלווה בצרחות. בשלב מסוים אתם תלמדו להכיר את סגנונות הבכי השונים. אתם תדעו להבדיל בין אם הבכי הוא בגלל שהוא רעב או כי הוא צריך שיחליפו לו חיתול. כאמור, כדאי מאוד להתייעץ עם רופא ילדים בקשר לקוליק אך ישנה דרך טובה להרגיע את התינוק שלכם אם הוא סובל מקוליק ועליה (ועל דרכים נוספות), נדבר בסעיף הבא.

איך להרגיע תינוק בוכה
אולי יש לו קוליק?

איך להרגיע תינוק בוכה – דרכי הרגעה

  1. אחיזת הקוליק – אתם בטח רוצים לדעת איך להרגיע אותו במידה והוא סובל מקוליק אז נתחיל מזה. ישנה אחיזה מיוחדת שעוזרת להקל את הכאב שנגרם מקוליק. התינוק צריך לשכב על הבטן כשאתם מחזיקים את ראשו בכף היד שלכם ושאר הגוף שלו שרוע על הזרוע שלכם. בצעו תנועת אופניים עם הרגליים שלו במשך כעשר שניות וחזרו על הפעולה מספר פעמים.
  2. שמיכי – שמיכת הבד הזו שיש להמון תינוקות משרה עליהם אווירה רגועה, נעימה ונוחה ואף עוזרת להם לישון טוב יותר.
  3. מוצץ – הפעולה שהמוצץ דורש מהם מרגיעה אותם.
  4. מנשא – הקרבה לאדם אהוב והקצב של הצעדים עוזר לתינוקות להירגע. כדאי להשיג מנשא שבו הם יושבים עם הפנים לכיוון ההליכה. במידה והם קטנים יותר וזקוקים לתמיכת ראש, אז העדיפות היא ערסל לתינוקות הנתלה על גופכם.
  5. נדנוד – נדוד או נענוע קל של העריסה או העגלה עוזר להם להירגע.
  6. רעש לבן – רובו הגדול של האנשים הבוגרים חייבים שקט מוחלט כדי להירגע אך חלק מהתינוקות דווקא זקוקים לרעש לבן כדי להירגע ולישון. הרעש הלבן מזכיר להם את התחושות והקולות שהם שמעו כשהיו ברחם. אפשר להפעיל שואב אבק או מייבש שיער ולשים אותו בחדר אחר אך במרחק שהוא ישמע את הרעש. אם זה פחות מתאים לכם, אפשר לקנות מכונת רעש לבן או פשוט להפעיל סרטון בסמארטפון.
  7. שיר – לתינוק אין שום מושג מה אתם שרים או אם אתם מזייפים והוא לא ישפוט אתכם. בעצם כך שאתם שרים לו שיר, הוא מקבל תחושה של נעימות, חום ואהבה ותחושה זו היא מרגיעה בעבור כל היצורים החיים.
  8. אמבטיה חמה – אמבטיה חמה היא מרגיעה מאוד אך שימו לב שיכול להיות שהיא תהפוך את התינוק שלכם לערני יותר.
  9. עיסוי – עסו את הגב או הבטן של התינוק שלכם בעדינות. אתם גם יכולים להשתמש בקרמים המתאימים לעור תינוק. ניתן גם לעסות את פניו אך כאן עדיף בלי קרם.
  10. שינוי תנוחה – יכול להיות שלא נוח לו או שהוא השתעמם מהנוף אותו הוא רואה. שינוי של התנוחה והנוף יעזור לו להירגע מכיוון שעכשיו יש לו דברים אחרים להסתכל עליהם.
  11. בידור – אמרנו ששעמום הוא אחד הגורמים לבכי, נסו לבדר אותו עם דיבור, פרצופים או משחק והוא יירגע.
איך להרגיע תינוק בוכה
עיסוי יכול מאוד להרגיע את התינוק הבוכה שלכם

הרווחתם כאן כמה דברים חשובים. אתם יודעים מהם הגורמים לבכי, אתם יודעים מה זה קוליק ואיך מטפלים בו וגם קיבלתם כמה דרכים ותשובה לשאלה הגדולה של המאמר – איך להרגיע תינוק בוכה.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

איך להרגיע תינוק בוכה – הוא לא מספיק לבכות במשך שעות אחה"צ והערב. למה?

יכול מאוד להיות שיש לו קוליק. קוליק הוא כאב בטן שכיח מאוד בקרה תינוקות שסיבתו לא ידועה והוא מאופיין בבכי חזק מאוד בשעות אחה"צ-ערב. במידה וזה קורה התייעצו עם רופא.

איך להרגיע תינוק בוכה – הוא בוכה בצורות שונות. זה בסדר?

זה בסדר גמור. בכי הוא הדרך של תינוקות לתקשר ולהגיד את מה שהם רוצים. בכי שונה מעיד על רצון שונה – אוכל, אי נעימות, שעמום או כל דבר אחר. עם הזמן אתם תלמדו להבחין בין סוגי הבכי השונים.

איך להרגיע תינוק בוכה – לא משנה מה אנחנו עושים, התינוק ממשיך לבכות. מה עושים?

אם באמת ניסיתם הכל, יכול להיות שיש בעיה בריאותית כלשהי. התייעצו עם רופא, הסבירו את המצב והוא יסביר לכם איך להמשיך מכאן. יכול להיות שהוא יבקש מכם להגיע לאבחון.