היתרונות של יוגה בהריון הם רבים ומגוונים ונמשכים גם לאחר הלידה. יוגה, היא בעצם שילוב של מדיטציה ואימון גופני. כשאתן עושות יוגה, אתן לומדות איך להבדיל בין הנפש שלכן לבין הגוף שלכן ואיך להגיע אל "המקום השקט" שלכן שאליו אתן תלכו כשהילד לא יפסיק לבכות. יוגה תלמד אתכן איך להירגע ולא לשבור את הכלים.

בנוסף לכך, יוגה היא בעצם גם אימון גופני שבו אתן תחזקו חלקים בגוף שלכן, מה שיעזור לכן לעבור את ההיריון יותר בקלות. חיזוק שרירים מסוימים יעזרו לכן לסחוב את הילד ובסופו של דבר, יעזרו גם בלידה עצמה.

היתרונות של יוגה בהריון – מה זה בכלל יוגה בהריון?

קודם כל, יוגה בהריון, שונה מעט מיוגה רגילה. כשאתן בהריון, קשה יותר לעשות תנועות מסוימות ולכן היוגה בהריון, מותאמת מן הסתם, לנשים בהריון. שיעורי היוגה האלו, עובדים יותר על החלק המנטלי מאשר על הגופני אך גם עליו עובדים. המטרה היא להרגיע אתכן ואת המוח שלכן. בנוסף, שמים דגש על חיזוק רצפת האגן מה שיעזור לכן בלידה עצמה.

בנוסף, אנו ממליצות להתחיל לעשות יוגה הריון בשלב כמה שיותר מוקדם של ההיריון ומיד נסביר את הסיבה לכך.

היתרונות של יוגה בהריון
ליוגה יש יתרונות רבים

היתרונות של יוגה בהריון – מתיחת השרירים

ככל שההיריון מתקדם יותר, באופן טבעי, הבטן שלכן גדלה ומתפתחת. כשזה קורה, הרצועות והשרירים בבטן נמתחים גם כן וזה יכול להיות כואב. יוגה, עוזרת להפוך את השרירים והרצועות לגמישים יותר ומתוחים יותר כך שיכאב לכן פחות בזמן שהעובר שלכן מתפתח לו בבטן שלכן.

היתרונות של יוגה בהריון – סידור הנשימה והמחשבה

נשים רבות סובלות מבעיות נשימה בזמן ההיריון. אימוני יוגה מלמדים איך להסדיר את הנשימה בצורה טובה ובכך, בעיות נשימה אלו עשויות להימנע וכולנו יודעות כמה אנו צריכות לנשום בזמן הלידה עצמה. נשימה נכונה ידועה כעוזרת להפגת מתחים והרגעת מצב הרוח. כמו כן, המחשבה שלנו צלולה יותר כשאנו רגועות ושלוות. שלווה ורוגע הן סוג של אבני היסוד של היוגה המוכרת לנו היום וזו עוד סיבה לעסוק ביוגה בזמן הריון. 

היתרונות של יוגה בהריון – מפגש עם אימהות עתידיות נוספות

הדבר הכי חשוב לאישה בהריון הוא סביבה תומכת. הבעל שלכן ושאר המשפחה בטוח תומכים אך הם לא יודעים בדיוק בדיוק מה עובר עליכן. היחידות שיכולות לדעת מה עובר עליכן הן נשים בהריון. אם אתן הולכות לקבוצת יוגה לנשים בהריון, אתן מוקפת בנשים שמבינות אכן במאה אחוז. הסביבה הזו עוזרת לכן ונותנת הרגשה שאתן לא לבד. לכו תדעו, אולי תכירו שם כמה חברות חדשות.

היתרונות של יוגה בהריון
תהייה לך סביבה תומכת ומבינה

יש כל כך הרבה יתרונות שונים הנכנסים בתרגול יוגה לפני הלידה. בין אם זה הקלה בכאבים שאתן חשות באזור הישבן והרגליים שלכן או רק צורך בכמה דקות של שקט. לשיעורי יוגה בזמן הריון יש מה להציע לכל הנשים ההרות. מצאו שיעור קרוב אליכן או פשוט עשו זאת בבית והתחילו את דרככן להריון כמעט נטול כאבים ונינוח יותר. ברגע שהתינוק שלכן יגיע, תזדקקו לטכניקות נשימה אלו שיעזרו לכן לעבור את אותם לילות ארוכים ללא שינה! קחו נשימה עמוקה אימהות לעתיד, עם קצת יוגה והרבה סבלנות, להיות אימא זה קטן עליכן. אם אתן רוצות עוד אופציות לאימונים גופניים שונים בהריון, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

היתרונות של יוגה בהריון – מהו היתרון הראשי של יוגה בזמן הריון?

היתרון הראשי של יוגה בזמן הריון הוא שהוא מכניס אתכן למקום מסוים שבו אתן מרגישות שלמות ורגועות. העבודה היא יותר עבודה מנטלית מאשר פיזית והיא מלמדת אתכן להיות יותר שלוות ולא להתרגז יותר מדי.

היתרונות של יוגה בהריון – על מה יש לשים דגש כשאני עושה יוגה?

כשאתן עושות יוגה, חשוב מאוד לשים דגש על תרגילי הנשימות. רוב הנשים סובלות מבעיות נשימה בזמן ההיריון ותרגולי נשימה כמו שעושים ביוגה, עשויים למנוע את תופעה זו.

היתרונות של יוגה בהריון – האם ליוגה בזמן הריון יש חסרונות?

האמת היא שאנו לא מצאנו חסרונות ליוגה בזמן הריון. הסוד הוא לעשות את הדברים שאתן יכולות לעשות ולא לנסות ולעשות משהו שאתן לא מצליחות או כזה שנראה לכן יכול לפגוע בכן או בעובר בצורה כלשהי. קורסי יוגה לנשים הרות הם מותאמים לנשים בהריון ושמים דגש על הדברים החשובים כמו נשימה וחיזוק רצפת האגן.