פחדים של ילדים הם שונים ומשונים לפעמים. ילדים מפחדים מהמפלצות שנמצאות מתחת למיטה שלהם, מכלבים, מרעמים וברקים ולפעמים אפילו מרופאים ובראשם, רופא שיניים.

אז נכון, הרבה אנשים, גם מבוגרים, מפחדים מרופא השיניים. הביקורים אצלו הם לרוב לא נעימים ובחלקם חופרים לכם בתוך השיניים. לפעמים, מה שמפחיד בו הוא הכלים בהם הוא משתמש והכיסא הזה ששוכבים עליו. זה נראה כאילו הוא איזה מדען מרושע שעושה בנו ניסויים.

אבל האמת, שכולם יודעים אותה, היא שרופא השיניים כאן כדי לעזור. למרות זאת, הפחד הוא בלתי נשלט. אם הילד שלכם מפחד מרופא השיניים והביקורים אצלו הם סיוט בכל פעם מחדש, זה יכול להיות מאוד מתסכל. במאמר הבא, נציג כמה סיבות לפחד מרופא השיניים וגם נסביר מה אתם יכולים לעשות כדי להקל על הפחד הזה ומי יודע, אולי לעזור לילד להתגבר עליו לגמרי.

פחדים של ילדים – פחד מכאב

הגורם המרכזי לפחד של הילד מרופא השיניים הוא פשוט ביותר – הם מפחדים מהכאב שהטיפול גורם להם. כולנו יודעים שהטיפול של רופא השיניים הוא לא נעים אך הוא הכרחי מאוד. הילדים, לא מבינים את זה עדיין ומבחינתם זה עונש להגיע לטיפול אצלו.

בנוסף, הרבה פעמים, בתוכניות הטלוויזיה והסרטים, רופאי השיניים מוצגים כרשעים וכאלה שלפעמים גם עושים טעויות ושהתוצאה של הטיפול שלהם היא לא נעימה. אי אפשר למנוע מהם את החשיפה לדברים הללו מכיוון שהיום, הילדים נמצאים באינטרנט וצריכת התוכן שלהם גדלה מאוד. בנוסף, הסדרות שהם רואים הן לא מזיקות כלל והכל זה עלילה דמיונית. למרות זאת, הם לוקחים את העלילה הזו ברצינות רבה.

מה שאתם יכולים לעשות זה להרגיע אותם שכך זה לא במציאות ושרופא השיניים נמצא שם כדי לעזור להם לשמור על היגיינת הפה ולתת להם חיוך יפה יותר.

פחדים של ילדים – זה לא הם זה אתם

לפעמים, הפחד מרופא השיניים יכול לעבור מדור לדור. הכוונה היא שאם אתם פוחדים מרופא השיניים ואתם נכנסים עם הילד לטיפול כשאתם רועדים ועם מבט מודאג וחושש, הילד רואה זאת ומבין שאם אתם פוחדים, כנראה שיש ממה לפחד.

אתם צריכים להיות אמיצים ולא להראות לילד שאתם פוחדים, גם אם ביקור אצל רופא השיניים הוא הפחד הכי גדול שלכם. גם אם אתם חוזרים מטיפול אצל רופא השיניים שאתם עברתם בעצמכם, עליכם להילחם בדחף לצעוק מכאבים בפני הילדים כדי לא להגביר את הפחד שלהם עוד יותר.

פחדים של ילדים
אם אתם מפחדים, גם הם יפחדו

פחדים של ילדים – רושם ראשוני לא טוב

רושם ראשוני הוא הדבר החשוב ביותר במפגש בין אנשים כי אין הזדמנות שנייה להשאיר רושם ראשוני. לכן, הפחד של הילד, יכול להיגרם מרושם ראשוני לא טוב.

יכול להיות שהמפגש הראשון של הילד עם רופא השיניים, היה לא טוב משום מה. זה יכול להיות בגלל שהוא היה צריך איזושהי עקירה משום מה, יכול להיות בגלל שהוא הגיע אליו לאחר פציעה שעבר שבעקבותיה היה צורך בטיפול שיניים רציני או כל דבר אחר.

כל מה שאתם צריכים, זה לעשות לילד חוויה מתקנת. הסבירו את העניין לרופא השיניים ובקשו ממנו להיות אקסטרה נחמד. הילד צריך לקבל איזשהו צ'ופר לאחר הטיפול, בין אם זה מדבקה או כל דבר אחר שהילד יאהב. אומנם הרושם הראשוני לא ישתנה אך לא תמיד הדייט הראשון הוא מדהים.

פחדים של ילדים – אין להם שליטה

מי מאיתנו לא אוהב להיות בשליטה? כולם אוהבים. כשאנחנו מתיישבים על הכיסא של רופא השיניים, אנחנו מוותרים על השליטה ומשאירים לרופא לשלוט במצב. ילדים, לא אוהבים את הזה כי הם לא כל כך רגילים להיות במצבים האלה. רופא השיניים הוא לא דמות שמושרש במוחם שהוא האוטוריטה כמו למשל הורים או המורה בבית הספר.

לכן, הם פוחדים מכך שמישהו אחר, שהם לא מכירים ולא בוטחים בו, נמצא במצב של שליטה עליהם. זה גורם להם להרים את חומות ההגנה שלהם. עם הזמן, כשהם יגדלו, הם יבינו את תפקידו של רופא השיניים ויבינו שכאשר הם מגיעים אליו, הוא האוטוריטה ויקבלו את השליטה שלו במקום זה. 

פחדים של ילדים

פחדים של ילדים – התגברות על הפחד

האם הבעת פניו של הילד משתנה בכל פעם שאתם אומרים לו שהגיע הזמן ללכת לרופא השיניים ומשמחה הוא הופך להיות עצוב ומפוחד? כפי שהבנתם, זה לא משהו שהוא נדיר לראות אלא אפילו מאוד שכיח.

שבו עם הילד לפני שאתם יוצאים אל רופא השיניים, נסו להבין מה מפחיד אותו בחוויה הזו. אם זה משהו שאתם יכולים להתגבר עליו, עשו זאת. אם זה משהו שקשור ישירות לרופא, קחו אותו לשיחה קצרה לפני הטיפול והסבירו לו את המצב. הוא בטוח יהיה שמח לעזור.

לילדים יש כל מיני פחדים והפחד מרופא השיניים הוא אחד השכיחים ביותר. נסו להסביר לילד את החשיבות של הביקורים אצל רופא השיניים ונסו להבין מהו שורש הפחד. עכשיו, כשאתם מבינים את הסיבות לפחדים, אתם יכולים, בדרככם, לעזור ילד להתגבר עליו.

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים בסגנון, לחצו כאן.