כוויות שמש בזמן ההיריון יכולות לצוץ במידה ואתן אוהבות להשתזף או סתם מבלות הרבה זמן בשמש. הריון הוא תקופה שבה אתן צריכות להימנע מהמון דברים כיפיים כמו יין למשל ולנשים מסוימות, לא להשתזף יכול להיות הקש ששובר את גב הגמל. ויטמין D הנצרך באמצעות חשיפה לשמש הוא חיוני מאוד אך האם הבילוי בשמש עשויה לפגוע בעובר בצורה כלשהי? במאמר הבא אנו נענה על מספר שאלות חשובות ותקבלו תשובות שאתן חייבות לדעת.

כוויות שמש בזמן ההיריון – האם בזמן ההיריון הסיכוי לכוויות שמש גדל?

התשובה היא כן. רמות ההורמונים עולות אצל נשים בהריון מה שהופך את עורן לרגיש יותר וזה כולל רגישות יתר לשמש. כאשר קרני השמש חודרות בקלות לעור, נשים בהריון נוטות יותר "להישרף" מהשמש. למעשה, הם יישרפו מהר יותר מאשר הרמה שבה הן היו נשרפות אם לא היו בהריון וזה פותח פתח לסרטן העור.

אותם הורמונים שעוזרים לגופכן לגדול ומפתחים את העובר בתוך הרחם, הם אלו שיכולים לפגוע בכן בשל העבודה הקשה שהם עושים עכשיו כשהם אחראים על שני אנשים. המשמעות היא שבמקום שיזוף, חשיפה לשמש עלולה לגרום לפצעי שמש לכל החיים.

כוויות שמש בזמן ההיריון
בהריון יש יותר סיכוי לחטוף כוויות שמש

כוויות שמש בזמן ההיריון –האם כוויות שמש בזמן ההיריון פוגעות בעובר?

כן, אבל רק במקרים נדירים. בעוד שאימהות לעתיד חייבות בהחלט לדאוג לבריאותן ובטיחותן, החשש האמיתי הוא האם כוויות שמש יכולות להשפיע לרעה על העובר. למרבה הצער, יכולות להיות כמה השפעות. ראשית, יותר מדי שמש יכולה להוביל להתייבשות. זה מסוכן במיוחד עבור נשים בהריון מכיוון שהתייבשות עלולה להוביל לצירים מוקדמים. אתן צריך לשתות הרבה מים במהלך חודשי הקיץ בלי קשר לשמש!

שנית, קרני השמש מפרקות חומצה פולית בגוף, דבר החשוב מאוד לבריאותו ולהתפתחותו של העובר. באופן ספציפי, חומצה פולית מסייעת במניעת מומים מולדים. מסיבה זו, מסוכן במיוחד לאישה בהריון להגיע לחשיפה רבה מדי לשמש ב-12 השבועות הראשונים להריונה.

כוויות שמש בזמן ההיריון – איך אפשר להימנע?

אפשר פשוט להסתמך על אותן שיטות בהן השתמשתן בכדי למנוע כוויות שמש לפני ההיריון. כלומר, כיסוי עור חשוף בבגדים ושימוש בקרם הגנה. אולם כשמדובר בקרם הגנה, אימהות לעתיד צריכות לבחור בחוכמה. מותגים שונים של קרם הגנה משתמשים במרכיבים שונים כדי להגן על העור שלכן ולכן חשוב לשים לב שאתן לא משתמשות בקרם הגנה שהוא אינו מתאים. כדי לדעת איזה קרם הגנה הוא מתאים ואיזה לא, כדאי להתייעץ עם הרופא שלכן.

גם עם אמצעי זהירות אלו, עליכן לא להתרחק מהשמש בשעות השיא ולשתות הרבה מים. למרות שזה מפתה להשוויץ בבטן ההריונית שלכן, זכרו כי השמש תוכל לפגוע בה מכל הזוויות ובכך ליצור סיכון גדול יותר לכוויות שמש.

כוויות שמש בזמן ההיריון
השתמשו בקרם הגנה

כוויות שמש בזמן ההיריון – איך אפשר לרפא כוויות שמש בזמן ההיריון?

גם אם נקטתן הכל אמצעי הזהירות האפשריים, לפעמים כוויות השמש מוצאות אתכן לא מוכנות. למרבה המזל, ישנם הרבה מוצרים שיכולים להקל את הכאב ולרפא את העור שלכן. לרוע המזל, לא כולם הם ידידותיים לנשים בהריון. ג'ל אלוורה קר או אמבטיה קרה יכולים לעשות את העבודה. יש כאלה שמציעים להשתמש בחומץ תפוחים כדי להקל על הכאב והכוויות.

כוויות שמש בזמן ההיריון
מקלחת קרה יכולה לעזור

כוויות שמש בזמן ההיריון – מתי יש ללכת לראות רופא בגלל כוויות שמש?

במידה וחטפתן כוויות קשות והן מתפתחות להיות מוגלתיות או כל דבר אחר שנראה לכן לא תקין, גשו מיד לרופא. בדרך ככל, כוויות שמש עוברות לאחר כמה ימים אך במידה וזה לא קורה, כנראה שיש משהו מעבר. אם אתן מרגישות מיובשות או שיש לכן חום וקוצר נשימה – גשו מיד לרופא.

התסמינים להתייבשות: צימאון, יובש, סחרחורת, זיעה מוגברת, אי מתן שתן.

סכנות מכוויות שמש עלולות להיות רציניות אך הן קורות במקרים נדירים. לכן, אין שום סיבה שתתנזרו מהשמש או משיזוף אלא רק תעשו זאת באופן חכם. אל תיחשפו לשמש ליותר מדי זמן, אל תיחשפו לשמש בשעות השיא, השתמשו בקרם הגנה ושתו הרבה מים. אם תעשו את כל הדברים האלו, הכל יהיה בסדר.

רוצות לקרוא עוד מאמרים בנושא הריון ולידה? לחצו כאן.