אימון גופני בזמן הריון יכול לעשות פלאים לכן ולעובר שלכן. היתרונות של התעמלות הם רבים באופן כללי אך בזמן הריון הם הופכים להיות חשובים עוד יותר כי עכשיו אתן מתאמנות בשביל שני אנשים. לאימון גופני בזמן הריון יש גם יתרונות הקשורים לביולוגיה של התינוק ונציג אותם במאמר.

בנוסף לכך, אנו נציג כמה אפשרויות לאימונים מתאימים אך חשוב מאוד לעשות הכל בצורה מבוקרת ועם יד על הדופק (תרתי משמע) ולשים לב שאתן לא "הורגות" את עצמכן.

אימון גופני בזמן הריון – איך זה הופך את ההיריון לשמח יותר

אימון גופני הוכח כמשחרר אנדורפינים במוח. זהו כימיקל חיובי המשפר את מצב הרוח שלנו. כימיקל זה משפר חשיבה חיובית וכמו שאנו יודעים – מחשבה יוצרת מציאות. בנוסף לכך, סביבה תומכת, אימונים גופניים, תזונה נכונה ונשימה נכונה יעזרו לכן לעבור את ההיריון בצורה בריאה ושמחה יותר.

הסוד לכל הדברים הללו הוא שמירה על יחסים טובים עם הסובבים אתכן. זה ידוע שבזמן ההיריון, ההורמונים משתוללים וזה לפעמים קשה לשמור על חיוך כל היום אך חשוב מאוד להיות נחמדות ולא רק לצפות שכולם יבינו אתכן. שמירה על יחסים טובים על הבעל, ההורים שלכן (ושלו), החברות ובעצם כולם, זה מה שיעזור לכן להיות מאושרות יותר ולעבור את ההיריון בצורה קלה יותר.

אימון גופני בזמן הריון

אימון גופני בזמן הריון – החשיבות לכן

אנחנו לא נדבר רק על כך שאימון גופני טוב לבריאות הגוף וגם לבריאות הנפש שלכן אלא נדבר בהמשך גם על החשיבות של אימון גופני בעבור הילד שלכן.

אימון גופני ותנועה הם דרכים אפקטיביות למניעת דלקות הריון. כמו כן, אימון גופני גורם להזעה שמשחררת מגופכן רעלים והוא גם משפר את חוזק הגוף שלכן מה שיעזור לכן בזמן ההיריון ובמהלך הלידה עצמה. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור לגבי אימון גופני הוא נשימה נכונה. בזמן הריון זה חשוב במיוחד מכיוון שרוב הנשים, חוות בעיות נשימה במהלך ההיריון שלהן. לכן, נשימה נכונה יכולה להקל עליכן את ההיריון. אימונים מסוימים כמו מדיטציה או יוגה, יכולים לעזור לכן לסדר את הנשימה.

אימון גופני בזמן הריון – מה העובר מרוויח מזה?

דיברנו על כך שפעילות גופנית מונעת דלקות הריון אך מה שנגרם מזה הוא שבשל כך שהדלקת נמנעת, הגנים הטובים שלכן מגיעים אל העובר. בנוסף, אימון גופני עוזר להתפתחות טובה יותר של מוחו של התינוק.

יש דבר שחשוב להימנע ממנו כיוון שהוא יכול לפגוע בתינוק ובכן – ספורט אתגרי. הסיכון בספורט זה עלול לפגוע בכן ובעובר וזה סיכון שלא שווה לקחת. השאירו את האימונים יחסית רגועים ועל תעמיסו על עצמכן, לא מבחינת עצימות האימון ולא מבחינת האורך שלו. לפני שאתן מתחילות להתאמן, התייעצו על כך עם רופא.

אימון גופני בזמן הריון – אימונים אפשריים

בגדול, כמעט כל אימון גופני שתעשו, יהיה טוב עבורכן (חוץ מאלה שכבר אמרנו שהם לא טובים) אך יש כמה שהם טובים קצת יותר. כמובן שלכל סוג אימון יש את היתרונות שלו אך הליכה יומיומית של חצי שעה היא דרך מעולה לבצע אימון גופני קליל, אפקטיבי ומרגיע. אתן יכולות גם לרכב על אופניים במידה וזה משהו שאתן אוהבות אך האימון הטוב ביותר הוא לרקוד. קראתן נכון, לרקוד. הריקוד כולל תנועה, סוג של מדיטציה ושימוש במוסיקה הידועה כתורמת להתפתחות העובר.

אימון גופני בזמן הריון
יוגה היא אימון גופני מעולה

אימון אופציונלי נוסף הוא אימון כוח שיעזור לכן לחזק את שרירי הרגליים, הגב, שרירי הליבה, שרירי רצפת אגן ושרירי הרגליים. כל אלה יעזרו לכן לעבור את ההיריון בצורה קלה יותר כי הגוף שלכן יהיה חזק יותר להחזיק את הילד בבטן וגם כך תעברו את הלידה בצורה קלה יותר.

כמו שהבנתן, אימון גופני בזמן הריון הוא חשוב מאוד. הפעילות הגופנית תעזור לכן בזמן ההיריון וגם בזמן הלידה ובנוסף, היא עוזרת לפיתוח העובר שלכן. עשו פעילות גופנית באופן יומיומי וכמו שראיתן, האימון לא חייב להיות אימון למרתון. סיבוב של חצי שעה ברחבי השכונה עושה את העבודה מעולה.

שימו דגש על אימוני נשימה כדי לפתור את בעיות הנשימה הנפוצות בהריון. כדי לעשות זאת, אפשר לעשות אימון יוגה שמשלב בתוכו תרגילי נשימה בשילוב תנועה גופנית.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא הריון ולידה? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

אימון גופני בזמן הריון – מהו היתרון הגדול ביותר של התעמלות במהלך הריון?

היתרון הגדול ביותר של התעמלות במהלך הריון הוא חיזוק הגוף. גוף חזק יותר יעזור לכן לעבור את ההיריון בצורה בריאה וקלה יותר. בנוסף, התעמלות מונעת דלקות המתפתחות במהלך ההיריון מה שעוזר להעברת הגנים החיובים יותר אל העובר.

אימון גופני בזמן הריון – מהי ההתעמלות הטובה ביותר במהלך הריון?

אין כזה דבר התעמלות טובה אלא לא טובה (ספורט אתגרי ואינטנסיבי) אך לריקוד יש יתרון משולש – תנועה, מדיטציה ומוסיקה.

אימון גופני בזמן הריון – כמה זמן צריך להיות כל אימון?

קודם כל, זה שאתן בכלל מתאמנות זה מעולה. לתוצאות מיטביות, יש לבצע אימון יומי של חצי שעה לפחות. האימון יכול להיות מדיטציה, הליכה, רכיבה על אופניים או כל התעמלות אחרת שאתן אוהבות. שימו לב שאתן מקבלות אישור מרופא הנשים שלכן והתייעצו איתו/איתה לגבי סוג האימון הנכון בשבילכן.