שיער בקרב תינוקות עשוי להיות שכיח מאוד אצל נשים הסובלות מצרבת בזמן ההיריון, כך לפי אמונה מסוימת. מעניין לציין כי יש קשר בין צרבת לצמיחת שיער בתינוק, על פי מחקר שפורסם בניו יורק טיימס. בכל זאת, תינוק שנולד עם שיער לא יכול לשמור על השיער הזה. למעשה, קשה לחזות מתי השיער של התינוק שלך יגדל, כמה מהר הוא יצמח או כמה מלא הוא יהיה.

במאמר הבא, אנו נסביר על צמיחת שיער בקרב תינוקות ולבסוף גם ניתן מספר טיפים שיעזרו לכם להצמיח את השיער של הילד שלכם חזרה בצורה מהירה ואפקטיבית יותר.

שיער בקרב תינוקות – ברחם

שיערו של התינוק מתחיל לצמוח עוד לפני שהוא בכלל נולד. למעשה, בחודש החמישי להריון, התינוק מתחיל להצמיח שיער. במהלך ארבעת השבועות האחרונים להריון, השיער של התינוק הולך ומתעבה ככל שהוא קרוב יותר ליום הלידה.

שיער בקרב תינוקות – הגורם לצמיחה

צמיחת שיער בזמן שהתינוק נמצא ברחם, נגרמת על ידי אסטרוגן, בשיתוף עם הורמונים אחרים. למעשה, נשים בהריון עם רמות גבוהות של אסטרוגן ילדו תינוקות עם שיער רב יותר מאשר נשים עם רמות נמוכות יותר. אותם הורמונים גורמים גם להירגעות הסוגרים, מה שמאפשר לחומצות הקיבה לעלות לוושט ולגרום לצרבת וכבר אמרנו שזה עוזר לצמיחת השיער של התינוק.

שיער בקרב תינוקות

שיער בקרב תינוקות – איבוד שיער

נשירת שיער אצל תינוקות היא שכיחה, אז אל תתלהבו יותר מדי אם לתינוק שלכם יש ראש מלא שיער כשהוא נולד. רמות ההורמונים אצל תינוקות צונחות בצורה דרמטית לאחר לידתם, מה שמביא לנשירת שיער. בנוסף, ניתן לאבד שיער באזורים מסוימים בראש שלעתים קרובות נמצאים במגע עם מזרן המיטה, כמו למשל בחלק האחורי של הראש.

שיער בקרב תינוקות – מסגרת זמן

ישנם תינוקות שמצמיחים מיד שיער חדש לאחר שאיבדו את השיער שאיתו נולדו. אחרים נשארים קירחים עד הרבה אחרי יום הולדתם הראשון. כמה תינוקות נולדים קירחים ואינם מגדלים ראש מלא שיער עד לשנה השנייה לחייהם. בנוסף, השיער יכול לצמוח בדפוסים יוצאי דופן. יש תינוקות שמפתחים שוליים בקצוות, יש כאלה שהשיער שלהם חלק מאוד ויש כאלה עם שיער בסגנון אפרו.

שיער בקרב תינוקות – שינויים

השיער איתו נולד התינוק עשוי לא להידמות לשיער שהוא מצמיח בסופו של דבר. במקרים רבים, השיער שהתינוק שלכם מצמיח בסופו של דבר נראה שונה בהרבה מהשיער איתו הוא נולד. השיער יכול לצמוח ולהיות בהיר יותר, כהה יותר, מתולתל או חלק יותר. בדרך כלל, לשיער תינוק יש מרקם עדין ואינו מתעבה ולא הופך גס עד שהילד מגיע לגיל 6 או 7.

שיער בקרב תינוקות – מספר טיפים

השתמשו במגבת רכה – ייבוש השיער של התינוק במגבת קשיחה, עלול לפגוע בשיער ולגרום לדילול ונשירת שיער. במקום, השתמשו במגבת רכה ושפשפו בעדינות את שיערו הרטוב של תינוקכם כדי לייבשו וכדי למנוע גרימת נזק לעורו ולשיער שלו.

ברזל – ברזל הוא חומר מזין חשוב נוסף המסייע בשיפור צמיחת השיער, מכיוון שהוא מונע שבירה של קווצות שיער, מה שמוביל לשיער עבה וארוך יותר. הכניסו ברזל לתזונה של ילדכם. ברזל נמצא במזון כמו ירקות עלים ירוקים, שעועית, דלעת ועוד.

שטיפה – עדיף לשטוף את שיער ילדכם עם שמפו לתינוק אחת ליומיים-שלושה כדי להפחית את הצטברות הלכלוך ולשמור על ניקיון הקרקפת. השתמשו תמיד במים פושרים שאינם חמים מדי ולא קרים מדי, בכדי למנוע מילדכם להתמודד עם אי נוחות.

מרכך – אתם יכול להשתמש במרכך, אם השיער של הילד שלכם מתולתל וסמיך מדי. מרכך ידידותי לילדים יכול לא רק לעזור בטיפול בשיער בצורה קלה יותר, אלא גם לספק חומרים מזינים חיוניים לקרקפת. מרכך גם עוזר בהסרת קשקשים. מומלץ לנסות כמה מרככים טבעיים כדי לדעת מה עובד הכי טוב על שיערו של הילד שלכם וגם כדי לגוון קצת. המרככים, ברובם אינם מכילים כימיקלים מזיקים העלולים לפגוע בתינוק והם יכולים לעשות פלאים בריכוך שיערו.

שיער בקרב תינוקות
תכשירים מסוימים יכולים לעזור

התנסות עם מוצרים שונים – שיער מגיע בסוגים ומרקמים שונים. בעוד שמפו ומרכך אחד מתאימים לשיער מתולתל, יתכן שהוא לא יתאים לשיער חלק. יתר על כן, מוצרים המיועדים רק לתינוקות נקיים מכימיקלים ובטוחים לשימוש. נסו מוצרים שונים, עד שתמצאו אחד שמתאים בצורה מושלמת לשיער של ילדכם, במקום להיצמד למוצר אחד. נסו להשיג בקבוקים של שמפו ומרכך שונים ונסו להשתמש בכל שבוע באחד אחר. בסופו של דבר תדעו איזה מהם מתאים בצורה הטובה ביותר לשיערו של הילד שלכם.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.