נעלי פעוטות משרתות יותר ממטרה אופנתית. גזרה נכונה, תומכת בכפות הרגליים הגדלות של הפעוט ועשויה למנוע בעיות עתידיות ברגליים. לפעמים, ההורים מתקשים לקבוע עד כמה הנעל באמת מתאימה לילד שלהם. הידיעה מה או איך להתאים ומה לחפש בנעלי צעד ראשון, מקלה על תהליך הקנייה.

לכן, במאמר הבא, אנו נסביר מהם הדברים החשובים שיש להסתכל עליהם כשקונים נעלי טרום הליכה או נעלי צעד ראשון כדי שתוכלו לבחור את הנעליים הטובות ביותר בעבור הילד שלכם.

נעלי פעוטות – מסגרת זמן

הזמן הטוב ביותר לקניות נעליים לפעוטות הוא במהלך היום. זה נותן לילד שלכם הזדמנות להתרוצץ ולשחק. הרגליים מתנפחות באופן טבעי במהלך היום, במיוחד עם פעילות. בכך שתעשו את הקניות אחר הצהריים או בערב כאשר כף הרגל של הילד גדולה יותר, אתם מבטיחים שהנעל לא תהיה צמודה כדי שיהיה לו נוח כל היום. אל תשכחו זוג גרביים כדי לוודא שהנעליים מתאימות גם עם גרביים.

נעלי פעוטות – גודל

פעוטות גדלים במהירות. כן, גם ברגליים. ילדכם עלול להישאר במידה אחת למשך מספר חודשים ופתאום, בלי שום התראה מוקדמת, לגדול כאילו הוא הענק הירוק ותצטרכו לקנות לו נעליים חדשות בכל חודש. תמדדו את רגליו של הילד שלכם בכל פעם שאתם קונים נעליים חדשות, גם אם לא עבר זמן רב מאז הפעם האחרונה שקניתם נעליים. זה מבטיח לכם שקט ובחירה נכונה של גודל הנעל.

נעלי פעוטות
המידה הנכונה היא חשובה ביותר

נעלי פעוטות – סוגים

נעלי פעוטות משתרעות על מגוון רחב של סגנונות וסוגים. יש נעלי טרום הליכה שהן הנעליים הראשונות של התינוק, ישנן נעלי צעד ראשון שהן הנעליים הרציניות הראשונות של הילד וכן הלאה. בנוסף, ישנם גם סוגים שונים של סוליות, טווחי מחיר, סוג החברה וסוג כללי של הנעל.

נעליים עם סוליות רכות למשל מציעות לכף הרגל גמישות רבה יותר אך עשויות לגרום להחלקה במידה ואין להן מונעי החלקה. סוליה קשה יותר מספקת יותר יציבות ומתיחה. סנדלים, משאירות את בהונותיו של הפעוט חשופות, מה שעלול לגרום לפציעה או למעידה. סנדל צמוד מתאים יותר לימים חמים. נעלי ספורט הם בדרך כלל בחירה מעשית בכל עונות השנה. מגפיים הם גם אופציה, אך הם עשויים להגביל את כף הרגל יותר מאשר נעלי ספורט. מחיר הוא לעתים קרובות נושא דיון בנעלי פעוטות – יקר לא תמיד אומר טוב יותר. האופן שבו הנעל מתאימה חשוב יותר מכמה שאתם משלמים.

נעלי פעוטות – התאמה

כשמדברים על התאמה, אורך הנעל הוא רק שיקול אחד עם התאמה. נעל רחבה תואמת יותר את רוב רגלי הפעוטות מכיוון שהם נוטים להיות רחבים בשלב זה של חייהם. הנעל המתאימה ביותר משאירה בערך רוחב אצבעות בין קצה הבוהן של הפעוט לקצה הנעל. יותר מדי מרחב מעבר לבוהן, מגדיל את הסיכוי למעידה ופחות מקום מגביל את כף הרגל ואת התנועה שלה.

אתם יכולים גם לבדוק התאמה של נעל על ידי הכנסת האצבע שלך למרווח בין עקב הרגל לבין חלקה האחורי של הנעל. אתם צריכים להיות מסוגלים להכניס פנימה את חלקו העליון של הזרת שלכם כדי לוודא התאמה של הנעל אל הרגל. חשוב מאוד לתת לילד שלכם למדוד את שתי הנעליים כדי לוודא שהן מתאימות כראוי ותנו להם להסתובב בחנות לפחות מספר דקות לפני שתחליטו לקנות זוג כזה או אחר.

נעלי פעוטות – שיקולים

נעלי טרום הליכה ונעלי צעד ראשון, צריכות להתאים מבחינת נוחות מההתחלה ולא לחכות שהרגליים יתרגלו אליהן. הנעליים וכף הרגל של הילד, עוזרים לכם לקבוע מתי יש צורך בזוג חדש. אם אתם שמים לב לסימנים אדומים בכף הרגל של הילד לאחר שהוא חולץ את הנעליים, סביר להניח שהם צמודים מדי או לא מתאימים. בנוסף, התאמה לא אחידה באזור סוליית הנעל יכולה לסמן על כך שהנעל לא יושבת כמו שצריך על רגלו של הילד וגם יכול להיות שישנה איזושהי בעיה ברגלו של הילד שמצריכה נעל מיוחדת שתתקן אותה.

שימו לב שאתם עוברים על כל הסעיפים כשאתם ניגשים לקנות נעלי צעד ראשון. חשוב מאוד שהנעל תתאים לרגלו של הילד שלכם ולא למה שנראה לכם יפה או אופנתי. מדדו להם את שתי הנעליים ושימו לב שהם יושבות נוח.

אתם יכולים ללמוד עוד על נעלי צעד ראשון בבלוג שלנו.