נעלי צעד ראשון לילדים הפכו בשנים האחרונות קצת שונים ממה שהתרגלנו אליו קודם לכן. החברות, הדגמים והעיצובים רק הלכו, גדלו והתפתחו והנעליים, שפעם היו מאוד פשוטות, הפכו להיות נעליים למבוגרים, פשוט בקטן. הנעליים עם ציורי הספיידרמן והאורות (שלמזלנו עוד קיימים), הוחלפו בנעליים עם עיצובים אלגנטיים יותר וכאלה שנועדו למשוך את תשומת ליבם של ההורים יותר מאשר את זו של הילדים.

אך למה זה קורה? למה השינוי הזה התחולל ומהו המקור לכך? יש לשאלות אלו תשובה פשוטה. שינוי זה קורה כי העולם שלנו משתנה ומנסים למצוא עיצובים חדשים ושונים שימשכו את העין של הלקוח (וכמו שאמרנו, מכוונים להורים ולא לילדים) וגם בגלל שאנו חיים בתקופה שבה המראה החיצוני הוא חשוב ביותר ואם אתה לא נראה טוב, לפחות מבחינת הלבוש, מסתכלים עליך בצורה שונה.

המקור לשינויים העיצוב הללו, החלים באופנה בכלל ולא רק בקטגוריית הנעליים, הגיעו מהדבר שהפך להיות מרכזי ביותר בחיינו בעשור האחרון – הרשתות החברתיות. כל אדם בעל השפעה ברשתות החברתיות – זמרות, שחקנים, דוגמניות וספורטאים, דוחף מוצר או טרנד כזה או אחר. עוקבים שלו רואים זאת ומנסים לחקות אותו מכיוון שזו כעת המודה.

במאמר, נציג את השינוי שחל בנעלי צעד ראשון בשל הכניסה של הרשתות החברתיות לחיינו. אנו נעבור על חלקי הנעל ונסביר איך כל חלק וחלק השתנה והפך להיות חלק חשוב מאוד בבחירת הנעליים.

נעלי צעד ראשון לילדים – סביב הנעל

סביב  הנעל, או בשמה המקצועי – הגפה, שכל מטרתה הבסיסית היא פשוט לשמור על הרגל, הפכה מהחלק המשעמם ביותר בנעל, לכזה שהפיחו בו חיים בעיצובים המודרניים. בעבר, חלק זה של הנעל, היה בצבע אחד שהוא הצבע של הנעל (לבן, שחור וכו').

כיום, הגפה היא צבעונית, עם הדפסים וציורים שונים ולפעמים כתוב עליה שם החברה. העיצובים המודרניים הללו, הפכו את הגפה מחלק מאוד משעמם ובנאלי בנעל לכזה שאי אפשר להתעלם ממנו והוא מושך את העין מיד כשרואים את הנעל.

נעלי צעד ראשון לילדים
האיורים מושכים גם את עיניהם של הילדים

נעלי צעד ראשון לילדים – הריפוד הפנימי

בעבר, הריפוד הפנימי היה פשוט ביותר והוא היה מורכב מרפידת בד פשוטה. כיום, הריפוד הוא הרבה יותר רציני עם מאפיינים רבים ומגוונים העוזרים לשמור על הרגל עוד יותר. בעבר, לא הייתה את המודעות לארגונומיה, אך כיום זהו אחד הנושאים החשובים בייצור של נעליים, שולחנות, כיסאות ועוד.

ברפידות של היום יש התחשבות מאוד גדולה בנוחות ובעזרה להתפתחות של הילד. ברפידות נעליים רבות ישנו ג'ל מיוחד המספק נוחות ועוזר לספוג את הזעזוע מהקרקע שהרגל מקבלת בזמן הליכה או ריצה. הרפידה עוזרת להתפתחות הרגל בכך שהיא מתעצבת לפי הרגל ולא להפך, דבר החשוב מאוד להתפתחות טבעית. גם כאן, ברפידה, עשו שינויים עיצוביים ומחתיכת בד או ספוג, היא הפכה להיות יצירת מופת של ממש עם ציורים וחריטות הנעימים לעין.

נעלי צעד ראשון לילדים – לשון הנעל

לשון הנעל היא האחראית על הסגירה והאטימה של הנעליים. גם כאן, כמו בחלק הגפה, לשון הנעל הייתה גם כן חלק משעמם מאוד בנעל והייתה בעלת צבע אחיד ושרוכים. היום, הצבעים כבר שונים, מגוונים ולפעמים ישנו שילוב של מספר צבעים גם יחד בלשון הנעל, תוספת ציורים או קישוטים כמו למשל סיכות או ניטים. אפילו השרוכים נהיו יותר מעוצבים ומגיעים בצבעים שונים.

נעלי צעד ראשון לילדים – החלק של הרשתות החברתיות

עד עכשיו הסברנו את השינויים שחלו בנעלי צעד ראשון עם השנים. עכשיו, נסביר מהו חלקן של הרשתות החברתיות בנושא. מי שגורם לשינויים אלו הם, כמו שכבר אמרנו, המפורסמים ואושיות הרשת השונים. החלק שלהם בכך הוא שהם קובעי הטרנדים כיום והם קובעים מה באופנה ומה לא.

כשהשינויים באופנה חלים באופן קבוע והעיצובים השונים והמיוחדים נכנסים אל חיינו, יש ביקוש לשינוי גם בעיצובים של הנעליים. עם מכנס מנומר למשל, מתאימות נעליים מנומרות, עם חולצה אדומה, עדיף לנעול נעליים אדומות.

כשהשינויים העיצוביים הללו נכנסו, מי שקיבל את אותן הנעליים, הם המפורסמים שנעלו אותן לבנים והבנות שלהן והעלו לרשתות. כך, הנעליים המיוחדות הללו נכנסו לתודעה של הציבור שרץ לקנות אותן כדי שתהייה לו את המילה האחרונה באופנה. כך, הרשתות החברתיות, הנותנות במה למפורסמים ואושיות חברתיות, לדחוף כל מיני מוצרים, לא רק מוצרי אופנה ולהגדיל את תרבות הצריכה, הובילו לשינויי אופנה שכללו בתוכן שינויים בנעלי הילדים.  

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון, לחצו כאן.