נעלי צעד ראשון זה משהו שדיברנו עליו כמה וכמה פעמים בבלוג שלנו אך אנחנו מרגישים שהוא עדיין לא מחודד מספיק. הסיבה היא שזהו נושא חשוב מאוד. הבריאות של הילדים שלכם הוא הדבר החשוב ביותר ונעליים קשורות לכך באופן ישיר. נעליים לא מתאימות עלולות לפגוע בהתפתחותו של הילד ואף לגרום לבעיות פיזיות עתידיות. לעומת זאת, נעליים מתאימות יתנו לילד את הדחיפה הקטנה שהוא צריך כדי ללכת בצורה טובה יותר בקצב מהיר יותר.

במאמר הבא, נציג בפניכם כמה טיפים שתקבלו מאנשי מקצוע ומביני עניין אחרים כדי לדעת איך לבחור נכון את נעלי הצעד הראשון של הילד שלכם ומהם הדברים שחשוב להתייחס אליהם בזמן הבחירה.

נעלי צעד ראשון – זמן הקנייה

נעלי טרום הליכה קונים כשהילד מתחיל ללכת והמטרה של כך היא לשמור על הרגליים שלהם וכדי שהם ישמרו על היציבות שלהם. לעומת זאת, נעלי צעד ראשון צריכים לעזור להם לפתח את הביטחון בהליכה עם נעליים וגם כדי לעזור להם בשלבים האחרונים של למידת ההליכה ושמירה על היציבות שלהם.

אין גיל ספציפי שבו יש לקנות נעלי צעד ראשון בעבור הילד שלכם אלא זה תלוי בהתקדמות שלו בתהליך ההליכה, כך מסביר רונן, איש מקצוע ותיק באחת מרשתות הנעליים הגדולות בישראל. ברגע שאתם רואים שהילד שלכם כבר הולך בצורה יציבה בנעלי טרום הליכה והוא כבר די תפס את הקטע, אתם יכולים לעבור לנעלי צעד ראשון כדי לקחת אותו בשלב הבא בתהליך הלמידה.

נעלי צעד ראשון
רק אחרי שהם עשו קצת פעילות אפשר לקנות להם נעליים חדשות

נעלי צעד ראשון – איך בוחרים

כשמדברים על בחירת נעליים לילדים שלכם, חייבים לדעת איך לעשות זאת נכון. ישנם כמה פקטורים שיש לקחת בחשבון כשהולכים לקנות נעליים בכלל ונעלי צעד ראשון בפרט.

כשקונים נעלי טרום הליכה, חשוב מאוד לדאוג שהסוליה היא רכה וגמישה. הסיפור כאן הוא די שונה. הסוליה צריכה להיות גמישה ככל האפשר כדי לאפשר טווח תנועה כמה שיותר גדול אך היא גם צריכה להיות קשוחה ולא רכה. כך הילד שלכם ילמד ללכת בצורה יציבה יותר על הקרקע. לסוליה צריכים להיות חריצים או כל דבר אחר שיעזור למנוע החלקה.

הדבר הבא שיש לשים לב אליו הוא אחיזת הנעל ברגל. חשוב מאוד שהנעל תוחזק טוב על הרגל כדי שהנעל לא תיפול, מה שעלול לגרום לפציעות. כדי לבדוק זאת, רצוי לרכוש נעל שיש בה אבטוח כפול של סקוטש ושרוכים יחד. כך, אתם יכולים להבטיח אחיזה טובה ברגל.

דבר חשוב נוסף הוא הריפוד הפנימי של הנעל. הריפוד הפנימי צריך להתפרש על אזור כף הרגל ועל אזור העקב כדי למנוע שפשופים ובמטרה לספק נוחות מרבית.

הדבר האחרון והחשוב ביותר הוא התאמה לרגלו של הילד. במידה והנעל לא מתאימה, מכל סיבה שהיא שיכולה להיות מידה או נוחות, פשוט אסור לקנות את הנעליים מכיוון שהן עלולות לגרום לבעיות התפתחות כאלה ואחרות.

נעלי צעד ראשון
בחירת הנעליים הנכונות היא חשובה מאוד

נעלי צעד ראשון – השארת הנעליים על הרגליים שלהם

תינוקות לרוב, לא אוהבים נעליים וגם לא ילדים. לכן, אל תתפלאו אם הם יעשו לכם חיים קשים בזמן נעילת הנעליים או שהם ינסו להוריד אותן מיד לאחר מכן. למזלכם, יש דרך להשאיר את הנעליים עליהם.

קודם כל, גם כאן נכנס העניין של ההתאמה לרגלו של התינוק. אם הנעל לא תתאים בצורה טובה לרגלו של הילד, זה עלול להציק לו ואף להכאיב וזו הסיבה שהם מתנגדים לנעול אותן או מנסים להוריד אותן כשהן עליהם.

אבטוח כפול, עוד דבר שדיברו עליו לפני רגע, גם כן יכול לעזור לכם לשמור את הנעליים על הרגליים שלהם. בכך שיש אבטוח כפול, הם צריכים לעבור יותר מכשולים כדי להסיר את הנעליים מהרגליים. זה כמו לשים משהו חשוב מאחורי שני מנעולים ולא רק מנעול אחד. האבטחה גדולה יותר.

הדבר האחרון קשור לאם הילד אוהב את הנעליים או לא. אם הילד לא אוהב את הנעליים, הוא לא ירצה לנעול אותן ולכן הוא מנסה להוריד אותן. אם הוא כן יאהב אותן, הוא יתלהב לנעול אותן ולא ירצה להוריד אותן כלל.

נעלי צעד ראשון הן חשובות מאוד והן שלב משמעותי בדרכו של הילד שלכם ללמוד ללכת בצורה נכונה. לכן, אסור להקל ראש בקנייה שלהן ויש לקחת את כל הנושא ברצינות רבה וללמוד עליו ככל האפשר. אם אתם רוצים ללמוד עוד על הנושא, לחצו כאן.