נעלי צעד ראשון הן קנייה חשובה מאוד שמגיעה מיד אחרי חוויה גדולה ומשמעותית. איך עברנו אותה? תמשיכו לקרוא ותגלו

נעלי צעד ראשון הן דבר מאוד חשוב, אז קנינו זוג והתחלנו ללכת. לא אני ולא בן זוגי אלא דניאל, הילד הקטן והמקסים שלנו. אבל כמו שאתם יודעים – כשהוא הולך, אנחנו חייבים לרוץ אחריו. אין ברירה. זה מרגיש שרק לפני שבוע הבאנו אותו הביתה לאחר תהליך פונדקאות ארוך, מייגע ומרגש. מפה לשם, אנחנו מתקרבים לשלוש שנים עם המתוק הקטן שלנו. כשאתם הורים, כל דבר קטן הוא חוויה בפני עצמה שאתם מתים לתעד ולזכור לכל החיים. מהחיוך הראשון, לחיבוק והשינה עם הבובה האהובה, הפעם הראשונה בגן המשחקים ועד לצעד הראשון והחשוב.

בתור הורה, זה היה מלחיץ מצד אחד ומרגש מצד שני. זה מרגש כי הילד שלך גדל, הוא מתרגל לעולם ולסביבה שלו, הוא עושה את צעדיו הראשונים ועוד מעט הוא גם יתחיל לדבר משפטים שלמים ותוכלו לעשות שיחות אישיות ועמוקות. זה מלחיץ כי הוא מתרגל לעולם ולסביבה שלו וכולנו יודעים מה יש שם בחוץ – הרבה טוב, המון, אבל גם הרבה רע ואין מה לעשות, אנחנו מנסים לשמור עליו עם צמר גפן כדי שלא יקרה לו שום דבר רע.

נעלי צעד ראשון

הוא התחיל ללכת, להיכנס עכשיו ללחץ?

ממש לא, אין למה. קחו את זה בקלות, זו חוויה ענקית כמו כל דבר בשלבי ההתפתחות שלו. אני זוכר שכשדניאל התחיל ללכת, מאוד התלהבנו. אני ישר הוצאתי את המצלמה כדי לתעד ולשלוח לכל העולם, רועי (בן הזוג המדהים שלי) זז אחורה כל פעם קצת כדי שדניאל ילך עוד טיפה ויגיע אליו. הדברים הרגילים, לא משהו מיוחד מדי לאחרים, אבל לנו, או לכל הורה שחווה את הדבר המהמם הזה, זה מיוחד מאוד.

מיד אחרי זה רצנו לקנות מנעולים כאלה לבטיחות התינוקות כדי שהוא לא יפתח ארונות ששיש בהם דברים שעלולים ליפול עליו או שחס וחלילה יפתח את מגירת הסכום או שיתקעו לו האצבעות בדלת של הארון. הדבר השני שקנינו לו היה מן הליכון משחק כזה כדי שיהיה לו קל יותר ללכת ושלא ייפול כל שנייה, למרות שאין בזה דבר רע, ככה לומדים בסופו של דבר. רועי מאוד אוהב ספורט אז הוא גם קנה לו כדור כדורגל קטן כי עוד מעט יהיה לו עם מי לשחק סופסוף.

מה עושים כשזה מתחיל?

דבר חשוב מאוד שכדאי לקנות כשהילד עושה את צעדיו הראשונים, זה מן הסתם נעלי צעד ראשון.
כמו בכל קנייה לתינוקות וילדים קטנים, אנחנו נבדוק מאה פעמים איזה מוצר הוא הכי איכותי והכי מומלץ. נמדוד את הרגל שלו, ניכנס לאתרים של כל חברות הנעליים, נבדוק על מה אנשים המליצו, אילו מותגים מציעים את המבחר הרחב ביותר, מה המחירים של הנעליים וגם איזה נעליים הן הכי יפות, כי אין סיכוי שהבן שלי לא יהיה אופנתי.

קחו בחשבון – כמעט ואין כזה דבר נעלי צעד ראשון לא טובות, הכל קשור להתאמת הנעל לילד שלכם ולרגל שלו. מה שכן, יש חברות וחנויות שמציעות מכלול טוב יותר מבחינת איכות, מבחר, אחריות, שירות ועוד. אני לא אציין כאן לאילו חברות פחות התחברנו אבל כמובן שאציין את מי שכן אהבנו כדי שגם אתם תדעו איפה כדאי לכם לקנות נעלי צעד ראשון, כי מה שמגיע – מגיע.

נעלי נמרוד, מציעים לכם מבחר מטורף של נעלי צעד ראשון במגוון צבעים ומידות, לא מתפשרים על איכות הנעליים כדי שהילד שלכם יקבל את הטוב ביותר שיש. מרגישים ורואים שהנעליים איכותיות מאוד. גם השירות היה מעולה, המוכר ממש דאג שנצא מרוצים ולא התייאש מאתנו גם אחרי הזוג העשירי שמדדנו וגם כשדניאל קצת ברח ולא הכי רצה למדוד את הנעליים. בקיצור, שווה לקנות מהם.

קנינו נעלי צעד ראשון, מה עכשיו?

בגדול, החלטה שלכם. אני חושב שאחרי בערך יומיים מהרגע שקנינו לדניאל את נעלי הצעד הראשון שלו, לקחנו אותו לפארק השעשועים כדי שיתרוצץ קצת עם הנעליים החדשות ויתחיל להתרגל אליהן ואני מציע גם לכם לעשות אותו דבר. עד עכשיו הוא התרוצץ בבית והרגשנו שזה הזמן לתת לו "לראות עולם".

הוא הלך בדשא, שיחק עם טיקה הכלבה שלנו והיה נראה שהוא נהנה מכל רגע. הוא פשוט לא עצר לשנייה, כל הזמן רץ ברחבי הבית ועצר רק כשהגיע הזמן לאכול. הוא היה רודף אחרי טיקה בין החדרים, הסלון והמטבח תוך כדי שהוא צוחק בטירוף. אם אני או רועי היינו לוקחים את הרצועה של טיקה כדי להוציא אותה לסיבוב, דניאל היה הולך ומביא את הנעליים שלו כדי להצטרף לטיול, זה ככה עד היום. אז כן, הוא נפל כמה פעמים וקיבל איזו מכה או שתיים אבל אין מה לעשות זה חלק בלתי נפרד מהתהליך וכולנו עברנו את זה בתור ילדים ועכשיו אנחנו עוברים את זה בתור הורים.

נעלי צעד ראשון

מתי זה אמור להתחיל?

אין נקודת זמן מדויקת מתי הצעד הראשון אמור להגיע, זה יכול להגיע לפני גיל שנה וזה גם יכול להגיע לקראת גיל שנתיים ואפילו אחרי. כל ילד מתקדם בקצב שלו וזה בסדר גמור, בסופו של דבר זה יגיע. דניאל התחיל ללכת במסגרת הזמן ה"נורמלית" אבל גם אם הילד שלכם לא התחיל ללכת במסגרת הזמן הזו, אין מה לדאוג, זה קורה והוא כנראה צריך קצת יותר עידוד ועזרה. אז תנסו להעמיד אותו ולעזור לו ללכת, צעד אחרי צעד, לאט לאט, זה עוד יגיע, אין מה להיות מודאגים ואין צורך להגיע בהיסטריה לרופא הילדים כדי לבדוק מה לא בסדר עם הילד שלכם.

אז כן, זו חוויה כיפית וקשה בו זמנית  אבל קחו עצה ממני, כאחד שעבר את זה ממש לא מזמן – תתמסרו לחוויה הזו ולכל חוויה שתגיע (ויגיעו המון ובקרוב) כי אולי אתם תעברו אותה שוב עם הילדים הבאים שלכם, אבל זה פשוט לא ישתווה לפעם הראשונה. בפעם הראשונה יש התרגשות מיוחדת, משהו שונה באוויר, כמו שאף פעם לא תשכחו את הנשיקה הראשונה שלכם, ככה גם לא תשכחו את הצעד הראשון של הילד שלכם. תחלקו את החוויות האלה עם האנשים שאתם אוהבים, בין אם זה בן/בת הזוג או עם ההורים או אפילו עם החברים. אלה דברים שלצערנו הרב לא חוזרים וכדאי לחוות אותם יחד כי חוויות משותפות הן אלה שהכי זוכרים בסופו שלד דבר.  

אנחנו הורים גאים, לא רק בזוגיות החד מינית שלנו אלא גם בדרך שבה אנחנו מגדלים את דניאל שלנו, בערכים שאנחנו מנחילים לו, בדברים שאנחנו חווים יחד וכמובן בדניאל עצמו. הוא ילד אנרגטי ושובב, אבל בקטע טוב ולא מתיש, כזה שצוחק כל הזמן ואוהב את כולם. הצעד הראשון של הילד שלכם הוא כמו שכבר אמרנו מלא פעמים, חוויה, אבל היא חוויה מעצבת שצריך לשים לב איך היא מתקדמת ולכוון אותה לדרך הנכונה. 

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון, לחצו כאן.

שאלות ותשובות

  1. האם צריך לקנות נעלי צעד ראשון ישר כשהתינוק מתחיל ללכת?

תשובה – לא, כדאי לחכות קצת, בערך עד שהוא מצליח ללכת כמעט בלי עזרה. בנוסף, הליכה יחפה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להתפתחות הרגל של התינוק.

2. איך למדוד נכון את הרגל של הילד?

תשובה – ברוב חנויות הנעליים יש היום סוג של מטר מיוחד שמודד את הרגל של התינוק. קחו בחשבון שיכול להיות שרגל אחת תהייה גדולה מהשנייה. זה בסדר. תבחרו נעל במידה של הרגל הגדולה יותר.

3. האם תינוקות שהחלו לזחול צריכים נעליים?

תשובה – לא. מומלץ לגרוב להם גרב דקה כדי שירגישו את ההתנגדות מהמשטח עליו הם הולכים אבל בו זמנית שלא יהיה להם קר ברגליים.