נעליים חדשות לילדים הן כבר לא חווית קנייה פופולרית כמו פעם. בעבר, ברגע שההורים היו צריכים לקנות נעליים לילדים, הם היו מתרגשים ורק מחכים ליום שהם ייקחו את הילד לחנות הנעליים. היום, בגלל שרוב הקניות נעשות דרך האינטרנט, הריגוש חולף וכל התהליך נעשה בכמה לחיצות כפתור. למרות זאת, ההורים עדיין להוטים לקנות לילד את זוג הנעליים הראשון שלו ולעתים זה קורה מוקדם מהנדרש.

ההשפעות האפשריות שיכולות להיות לנעליים על כפות הרגליים המתפתחות של הילדים, עלתה לדיון בקרב רופאי ילדים במשך עשרות שנים. מומחים באקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצים לא לנעול נעליים לתינוקות בני יומם ואומרים כי תינוקות לא צריכים לנעול נעליים עד שהם מתחילים ללכת, לכל הפחות.

נעליים חדשות לילדים – דגשים בחיפוש נעליים לתינוק

לאחר שהתינוק שלכם עשה את צעדיו הראשונים, הדבר החשוב ביותר בבחירת נעליים לילד הוא לוודא שהן נוחות ומספקות אחיזה טובה במשטחים חלקים. הן צריכות להתאים היטב בעקב אך עדיין לאפשר מקום באזור של האצבעות. וודאו כי הנעליים מתאימות כמו שצריך לרגלו של הילד והן לא קטנות מדי או גדולות מדי. למרות שתמיכה גבוהה לא באמת תייצב את קרסוליו של התינוק בגיל זה, נעליים עם קרסוליים גבוהים יסייעו בכך שהם ימנעו מהילד להוריד את הנעליים.

ברגע שהילד מתחיל ללכת וצריך לקנות לו נעליים חדשות, יש כמה דברים שצריך לשקול – מחיר, נוחות וסגנון. הכי חשוב, עם זאת, זה שהנעליים יגנו בצורה אפקטיבית על כפות הרגליים של התינוק.

סוליות גמישות והתאמה טובה הן המפתח. כל הוצאה נוספת על תומכי קשתות, תוספות מיוחדות, עקבים מחוזקים או כל תכונה אחרת, היא די מיותרת אלא אם כן הרופא של התינוק ממליץ על משהו ספציפי שיעזור לילד בהתפתחות או בפתרון בעיה כלשהי.

נעליים חדשות לילדים
הנעליים המתאימות עושות הבדל אדיר

נעליים חדשות לילדים – נעליים שיש להימנע מהן

כמו שיש נעליים שאתם רוצים לקנות כי אתם יודעים שהן מומלצות, יש גם סוגי נעליים שכדאי להימנע מהן מסיבות כאלה ואחרות. קרוקס (שכבר מזמן לא באופנה) וכפכפים למשל, הן נעליים המחליקות כל כך בקלות עד כי סביר להניח שיהיה מאוד קשה לילדים להשאיר אותם על הרגליים ולכן זה מסכן אותם.

זה בסדר להאמין בכך שהליכה יחפה היא הכי טובה (וזה נכון!) אבל נעליים טובות, יכולות להגן על הרגליים של התינוק שלכם מחבלות באצבעות כף הרגל, ציפורניים שבורות, שברים ופציעות אחרות, אפילו בתוך הבית. לכן, כשאתם בוחרים נעליים חדשות לילדים, חשוב מאוד לבחור את הנעליים הנכונות וכאלה שישמרו על הרגליים שלהם בצורה הכי טובה שאפשר.

נעליים חדשות לילדים – עוד כמה דגשים

עכשיו שהתינוק שלכם נמצא בתנועה, כדאי לכם לשקול לרכוש את זוג הנעליים הראשונות שלהם. עם כל כך הרבה סגנונות של נעלי תינוקות בשוק, אילו מהן היא הבחירה הטובה ביותר לתינוק שרק החל ללכת?

מכיוון שרגלי הילדים צריכות לגדול ולנוע באופן חופשי ככל האפשר בחודשים הראשונים להליכתם, בבחירת הנעליים, האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה על סגנונות קלים וגמישים לתמיכה בתנועת כף הרגל הטבעית.

עור, עדיין נחשב לחומר הנעליים האידיאלי בשל הגמישות שלו והעובדה שהוא חומר נושם. גם נעליים עם רשת באות בחשבון בגלל אותן הסיבות בדיוק. הסוליה צריכה להיות רכה וגמישה ובחלק האחורי של הנעל, צריכים להיות חומרים העוזרים לתמוך בילד בעמידה, אך שימו לב – אסור לחומרים אלו להפריע לתנועות הרגליים הטבעיות של הילד.

נעליים חדשות לילדים
עור הוא עדיין החומר האידיאלי לייצור נעליים

למרות שבעבר, קניית נעליים חדשות לילדים, הייתה אחת החוויות הגדולות של הורים והם היו עושים מזה יום של ממש ולמרות שהיום זה קורה, כמעט באופן קבוע אל מול מסכי המחשב, זו עדיין רכישה מאוד רצינית ומיוחדת בעבור ההורים וגם בעבור הילדים. לכן, המאמר הזה סיפק לכם מספר דגשים חשובים בקניית נעליים לילדים שרצוי מאוד שתיישמו אותם אם אתם רוצים לתת את הטוב ביותר בעבור הילד שלכם.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על נעלי ילדים ונעלי צעד ראשון, לחצו כאן.