איך להרגיל תינוק למוצץ? התשובה היא פשוטה יותר משאתן חושבות. יש טריק אחד ש(כמעט) תמיד עובד. הוא אומנם יגרום לכן להערים על התינוק שלכן אך המטרה מקדשת את האמצעים.

מתי נותנים לתינוקות מוצץ לראשונה? מהי הדרך הפשוטה הזו להרגיל אותו אליו? מהם דגשי הבטיחות בנוגע למוצצים? כל התשובות – במאמר הבא.

איך להרגיל תינוק למוצץ – מתי להציג אותו

הוועדה האמריקאית של רופאי הילדים, ממליצה להציג את המוצץ בפעם הראשונה רק לאחר שהצלחתם להכניס את התינוקות שלכן לשגרת אכילה טובה. הכוונה היא שרק אחרי שהם יונקים בצורה קבועה ומקבלים את האוכל שהם זקוקים לו, רק אז לתת להם להשתמש במוצץ. נקודה זו מגיעה בערך חודש לאחר הלידה.

הסיבה היא שכאשר התינוק יונק, זה עוזר להגדיל את ייצור החלב. במידה והם יבזבזו את אנרגית היניקה שלהם על המוצץ, זה יפגע בייצור הזה. בנוסף, היניקה היא למטרת אכילה וככל הנראה אם תתנו להם מוצץ בשלב מוקדם יותר, הם עלולים לחשוב שאתן מנסות להניק אותם וכאשר הם לא יקבל את האוכל, הם יתעצבנו.

איך להרגיל תינוק למוצץ – איך לגרום לתינוק להשאיר את המוצץ בפה

בשלב זה אתן חייבות להיות ערמומיות ותחמניות. בשלב זה, צריך לעשות משחק של פסיכולוגיה הפוכה. אם אתן רואות שהתינוקות שלכן יורקים את המוצץ החוצה או סתם משאירים אותו בפה מבלי למצוץ אותו, משכו את המוצץ מעט, יכול להיות שתצטרכו לעשות זאת כמה פעמים. פעולה זו תגרום לתינוקות שלכן למצוץ את המוצץ חזק יותר וזה יגרום להם להשאיר אותו בפה.

איך להרגיל תינוק למוצץ
תגרמו לו להשאיר אותו בפה

איך להרגיל תינוק למוצץ – בטיחות

מוצץ הוא אומנם חשוב לתינוק אך הוא גם יכול להיות מסוכן. שימו לב שאין חלקים רופפים שעומדים ליפול ולהתפרק ועלולים להיבלע, אם המוצץ שחוק – זרקו אותו לפח. בשל כך שהמערכת החיסונית של התינוק עוד מתפתחת, הוא רגיש יותר לחיידקים. הרתיחו את המוצץ או שטפו אותו במדיח לעיתים קרובות וכך תמנעו מחיידקים להגיע אל התינוק שלכן. כמו כן, יש הרבה הורים שמחברים את המוצץ לחוט או סרט וקושרים אותו סביב צוואר התינוק. אל תעשו זאת, זו סכנת חנק רצינית ביותר.

איך להרגיל תינוק למוצץ – אירועים מיוחדים

רצוי לא לתת לתינוק שלכן להיות עם המוצץ כל הזמן כי כאמור הוא עלול לבזבז את כל אנרגיית היניקה שלו על המוצץ ולא בזמן האוכל. זה עלול לפגוע גם בו כי הוא לא יאכל וגם באספקת החלב שלכן. אך כמובן, שישנם מקרים שהמוצץ הוא חשוב. מוצץ, עוזר להרגיע את התינוקות מכיוון שהפעולה שהוא מצריך מרגיעה אותם כי היא מדמה פעולת יניקה. לכן, כאשר התינוק שלכן נמצא במצב מעט פגיע כמו חיסון או כל בדיקה אחרת, כדאי לתת לו את המוצץ כמה דקות לפני כדי שהוא יירגע.

בנוסף, במידה ואתם טסים עם התינוק שלכן, קודם כל שימו לב שהוא לא מפריע לשאר הנוסעים כי המבטים לא יהיו נעימים. עוד דבר שכדאי לשים לב אליו הוא שהוא משתמש במוצץ. המוצץ ופעולת המציצה יכולה למנוע את הלחץ באוזניים שנגרם בשל השינויים בלחץ האוויר.

איך להרגיל תינוק למוצץ
אנחנו בטוחים שלא יהיה לכם נעים אם הוא יתחיל לבכות

איך להרגיל תינוק למוצץ? פשוט מאוד כמו שכבר הבנתן. הכל זה עניין פסיכולוגיה הפוכה. בצעו את הטריק הקליל הזה על התינוקות שלכן ותראו איך מהר מאוד, תוך כמה ימים, הם מתרגלים אליו.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

איך להרגיל תינוק למוצץ – באיזה גיל נותנים לתינוק מוצץ?

הגיל המומלץ הוא גיל חודש. הסיבה היא שבגיל זה, בדרך כלל כבר יש לו שגרת אוכל טובה והוא יידע לעשות את ההבדל בין אכילה ובין שימוש במוצץ.

איך להרגיל תינוק למוצץ – תוך כמה זמן הוא מתרגל לשימוש במוצץ?

לתינוקות בדרך כלל לוקח כמה ימים להתרגל למוצץ. יכול להיות שהתחלה הוא יוציא אותו מהפה שלו כי הוא עדיין לא רגיל והוא חושב שהוא יונק אך לאחר כמה ימים של שימוש, הוא יבחין בהבדל.

איך להרגיל תינוק למוצץ – מתי כדאי לתת לתינוק מוצץ?

כדאי לתת לתינוק מוצץ לפני השינה, ברגעים מלחיצים וכאשר הוא בוכה. הסיבה לכך היא שהפעולה מרגיעה את התינוק.