שלשול אצל תינוקות הוא דבר נורמלי אך עשוי גם להעיד על דברים לא כל כך נעימים כמו מחלה כלשהי. שלשול הוא לא דבר נעים להיתקל בו כהורה אך אסור לקחת אותו כדרך אגב כיוון שהוא עשוי להוביל לדברים מסוכנים עוד יותר. מהם הדברים המסוכנים הללו? מהם הסיבות לשלשול? איך מטפלים בו ומתי יש להתקשר לרופא? כל התשובות, במאמר הבא.

שלשול אצל תינוקות – סיבות

ישנן מספר סיבות שעשויות לגרום לשלול אצל תינוקות:

  1. מחלה – מחלות רבות יכולות לגרום לשלולים והמערכת החיסונית החלשה של תינוקות עשויה לחטוף אותה קשה יותר ולהגיב בצורה שונה מאשר אם את אותה מחלה היה חוטף אדם בוגר
  2. שינוי בדיאטה – מוצרי חלב וכל אוכל שונה עשוי להוביל לשלשול בשל כך שמערכת העיכול של התינוק עדיין לא מכירה את הדברים החדשים שהיא נתקלת בהם
  3. תרופות – מהסיבה הפשוטה שהבטן לא רגילה אליהן
  4. בקיעת שיניים – בקיעת השיניים עצמה לא מובילה לשלשול אך בשל הסיבה שכדי להקל את הכאב, תינוקות מכניסים כמעט הכל לפה שלהם, חיידקים עלולים למצוא את דרכם אל הגוף ומשם הדרך לשלשול היא קצרה
שלשול אצל תינוקות
שימו לב מה הוא אוכל

שלשול אצל תינוקות – דברים הנגרמים מכך

שלשול אצל תינוקות עלול לגרום להם לאיבוד נוזלים ומשקל ובמידה והם לא יחזירו את הנוזלים הללו, הם עלולים להתייבש ואצל תינוקות זה קורה מאוד מהר. הנה מספר סימנים להתייבשות: פה ושפתיים יבשות, בכי בלי דמעות, בקושי אוכל, פחות מ-6 חיתולים רטובים ביממה.

שלשול אצל תינוקות – הטיפול

הטיפול בשלשול סובב סביב הכנסת נוזלים דרך האוכל. המשיכו להאכיל את התינוק שלכם באופן רגיל. בחלב האם ובפורמולות השונות, יש את הנוזלים הנחוצים להם כדי לשמור עליהם שלא יתייבשו. בנוסף, בחלב אם יש חומרים העוזרים לתינוקות להילחם במחלות ודלקות.

כמו כן, שלשולים יגרמו לכם להחליף חיתולים לעיתים די קרובות וחשוב מאוד לעשות זאת בזמן כדי לשמור על עורו של התינוק שלכם ולמנוע פריחה. לכן, החליפו לו לעיתים קרובות ואל תשכחו להשתמש בקרמים מתאימים כדי לשמור על העור שלו חלק ונעים. כמובן וכמובן שחשוב מאוד לשטוף ידיים לאחר מכן!

שלשול אצל תינוקות
לא לשכוח לשטוף ידיים

שלשול אצל תינוקות – מתי להתקשר לרופא

שלשול יכול להיות מוסכן מאוד עבור תינוקות בני יומם בשל איבוד הנוזלים ואיבוד המשקל. התקשרו לרופא במקרים הבאים:

  1. התינוק שלכם בן כמה ימים/שבועות בלבד
  2. לתינוק יש חום/סימפטומים אחרים בנוסף לשלשולים
  3. יש לתינוק שלכם דם בצואה
  4. נראה שהתינוק שלכם סובל מכאבים
  5. התינוק שלכם לא אוכל כשורה
  6. התינוק שלכם עייף יתר על המידה
  7. השלשול לא עובר לאחר 24 שעות
  8. התינוק שלכם מציג סימנים של התייבשות
שלשול אצל תינוקות
אם התינוק שלכם עייף באופן לא נורמלי- התקשרו לרופא

חשוב מאוד לשים לב לסימנים של התייבשות כי זה עלול להיות קריטי ומסוכן מאוד, במיוחד עבור תינוקות. טפלו בתינוק שלכם כמו שצריך במידה והוא סובל משלשולים והתקשרו לרופא במידה הצורך. אל תיקחו את הנושא הזה בקלות ראש.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

שלשול אצל תינוקות – מהי הסכנה הגדולה ביותר של שלשול בקרב תינוקות?

התייבשות. כשתינוקות משלשלים, הם מאבדים המון נוזלים וזה קריטי להחזיר את הנוזלים הללו כדי שהם לא יתייבשו.

שלשול אצל תינוקות – מתי צריך להתקשר לרופא?

אם התינוק שלכם צעיר מאוד, יש לו חום או סימפטומים אחרים בנוסף לשלשול, יש לו דם בצואה, הוא סובל מכאבים, הוא עייף יתר על המידה, הוא לא אוכל כמו שצריך, הוא מציג סימנים של התייבשות או שהשלשול לא עובר אחרי 24 שעות – התקשרו לרופא.

שלשול אצל תינוקות – מהם סימנים להתייבשות?

פה ושפתיים יבשות, בכי בלי דמעות, בקושי אוכל, פחות מ-6 חיתולים רטובים ביממה.