שיעורים לאמא ולילד הם חלק מהפעילויות שנשים רבות אוהבות לעשות עם הילד שלהן ממספר סיבות – למידה בעבור הילד, קצת לצאת מהבית וזמן איכות יחד עם הילד שלהן. בנוסף, כשאתן הופכות להיות אימהות, הפעילויות שלכן משתנות וסובבות סביב הילד שלכן והרצונות שלו. לכן, יש צורך למצוא משהו שגם לכן יהיה נחמד לבצע ולוודא שגם הילד נהנה ולומד.

השיעורים הללו מלמדים את הילדים דברים שונים – לפעמים אלו פעילויות מוטוריות ולפעמים אלו פעילויות חשיבה פשוטות המתאימות לגילו. במאמר הבא, אנו נציג בפניכן 6 שיעורים מהנים ומלמדים לאמא ולתינוק.

שיעורים לאמא ולילד – פעילויות משתנות

בדרך כלל שיעורים עוסקים בנושא אחד. לפעמים זה אומנות, לפעמים שיעור מעט תנועתי יותר וכדומה. לעיתים, ניתן למצוא, בדרך כלל במתנ"ס הקהילתי, שיעורים המתחלפים פעם בשבוע-שבועיים. פעילויות אלה כוללות לרוב פעילויות שיש להן שיעורים ספציפיים כשלעצמם כמו אומנות או שיעור תנועתי כפי שהזכרנו. כדי לבדוק זאת, היכנסו לאתר המתנ"ס (או הגוף המנהל את הפעילויות הללו) ובדקו את לוח הזמנים לאותו שבוע. בדרך כלל, יש צורך בהרשמה מראש ולעיתים השיעורים הם בתשלום.

שיעורים לאמא ולילד – שיעור מוסיקה

שיעורים מסוג זה הם אהובים ביותר. כולם אוהבים מוסיקה וכולם אוהבים לשמוע את הצלילים הבוקעים מהרדיו, הטלוויזיה או כלי הנגינה. כן, גם תינוקות. זה ידוע שהשמעת מוסיקה לתינוק עוד בזמן ההיריון, תורמת לפיתוח המוח של הילד. שיעורי מוסיקה מסקרנים את הילדים בשל הכלים השונים הפזורים שהם יכולים לשחק איתם, הם אוהבים לרקוד לצלילי המוסיקה המתנגנת ולשיר.

שיעורים לאמא ולילד

שיעורים לאמא ולילד – שחייה

כולם צריכים ללמוד שחייה והאמת היא שעדיף להתחיל כמה שיותר מוקדם אך לא מוקדם יותר מגיל שנה כי הם קטנים מדי. שיעורי שחייה, יעניקו לתינוק את האפשרות להתחיל את ההיכרות עם המים ולהתחיל להזיז את הרגליים והידיים בתוך המים. בנוסף לשיעורים אלו מתלווים הדרכות וטיפים בנושא בטיחות במים ואיך להציב לילדים גבולות כשאתם הולכים לים או לבריכה. שיעורים אלו בדרך כלל מתקיימים בקאנטרי העירוני וגם אליהם יש צורך בהרשמה מראש ותשלום.

שיעורים לאמא ולילד

שיעורים לאמא ולילד – קבוצות הליכה

כמה פעמים ראיתן אישה בבגדי ספורט הולכת או רצה ודוחפת עגלה תוך כדי? כנראה שמספיק פעמים כדי להבין שיש כאן משהו מעבר. ישנן קבוצות הליכה וריצה של ממש המורכבות מאימהות הרצות יחד עם הילדים שלהן בתוך העגלה. מה שנותן להן את ההשראה לכך היא המוטיבציה שהן מקבלות האחת מהשנייה וגם הרצון לשמור על כושר ואורח חיים בריא. זהו אימון מעולה שלא מצריך מכן יותר מדי מכשירים או לשלם לבייביסיטר.

שיעורים לאמא ולילד – יוגה

יוגה מבוססת לעתים קרובות על טיפול עצמי ומעודדת אתכן להסתכל פנימה. היוגה תלמד אתכן לנשום בצורה נכונה ולשמור על איזון, גם פיזי-גופני וגם מנטלי. באשר לתינוקות, יוגה יכולה לעזור להם מיומנויות מוטוריות וחושיות. סביר להניח שתוכלו למצוא סטודיו ליוגה בקרבתכם המציע שיעור כזה.

שיעורים לאמא ולילד

שיעורים לאמא ולילד – פעילות תנועתית

אוקיי, כאן אנחנו טיפה מרמים כי זה לא באמת שיעור אבל גם בפעילות זו, הילד שלכן יכול לשחק וללמוד ואתן יכולות קצת לנוח, לפטפט עם אימהות אחרות וגם לבלות זמן איכות מהנה עם הילד שלכן. כל מה שאתן צריכות לעשות זה לצאת אל גינת המשחקים הקרובה ולשחרר את הילד שלכן לחופשי. הוא ירוץ למגלשות, לנדנדות ולשאר המתקנים הקיימים בגינה. עוד אפשרות נחמדה היא לקחת את הילד לג'ימבורי. שם תוכלו למצוא מקום קצת יותר מוגבל אך מגוון לפריקת האנרגיות של הילד שלכן. הם אוהבים את זה מאוד. 

בזמן שהם מתרוצצים להם, אתן יכולות לדבר עם אימהות אחרות ולהשוויץ בילד שלכן. אתן גם יכולות לקרוא ספר טוב ואתן בהחלט יכולות גם לשחק יחד עם הילד. דחפו אותו בנדנדה, המתינו לו בכיליון עיניים בתחתית המגלשה וכדומה. הזמן הזה יחד יקרב ביניכם עוד יותר.

שיעורים לאמא ולילד הם פופולריים מאוד ואימהות רבות בוחרות לקחת שיעורים אלה כדי לבלות עוד קצת זמן איכות עם הילד. בנוסף, בפעילויות אלו, הילד לומד דברים שונים ומגוונים כמו מוסיקה, פעילויות מוטוריות ופעילויות פיזיות. גם אם החלטתן לא לקחת שיעורים כאלו, זה בסדר גמור אך שימו לב שמוחו של הילד מגורה מספיק כדי לעודד התפתחות של המוח שלו ובנוסף, שהוא מוציא מספיק אנרגיות במהלך היום.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא אימהות? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

שיעורים לאמא ולילד – מהם השיעורים המשפרים את התפתחות מוחו של הילד?

שיעורי מוסיקה, אומנות ושיעורים נוספים הקשורים למדעי הרוח הם אלה שמפתחים את מוחו של התינוק בצורה הטובה ביותר מכיוון שהם מכוונים לחלק היצירתי שבו.

שיעורים לאמא ולילד – מהם השיעורים העוזרים לחזק את גופו של התינוק?

שיעורים כמו שחייה, הליכה וגם סתם יציאה לגן המשחקים השכונתי הם הדברים שעוזרים לחזק את שרירי גופו של ילד. הילד קץ, קופץ, מטפס ושוחה ובכך מפעיל את השרירים השונים בגופו.

שיעורים לאמא ולילד – מהם היתרונות של שיעורים כאלה?

היתרונות של שיעורים אלה הם פיתוח היכולות של הילד מבחינת יצירתיות, מוטוריות ופיזיות. בנוסף, שיעורים אלו מעשירים גם אתכן ונותנים לכם עוד קצת זמן איכות עם הילד שלכן.