רגליים של תינוק הן מתוקות וקטנות וכל מה שהוא עושה איתן זה לנפנף בהן באוויר, להחזיק אותן ולפעמים גם להכניס אותן לפה. עם הזמן, הרגליים יתפסו מקום יותר ויותר מרכזי בחייהם והם יתחילו לזחול, ללכת וגם לרוץ ותצטרכו להתחיל לרוץ גם אתם כדי לוודא שלא קורה להם שום דבר.

13 השנים הראשונות של החיים הן קריטיות לרגליים – זהו הזמן שבו הן מתפתחות במהירות הגדולה ביותר. זה יותר מ- 4,500 ימי גידול וכל כף רגל עסוקה בכוונון עדין של 26 העצמות שלה, 33 מפרקים, יותר מ- 100 גידים, שרירים ורצועות, 7,000 קצות עצבים ו – 250,000 בלוטות זיעה עצומות! כל אלה זקוקים לטיפול כדי לקדם ולעודד התפתחות בריאה של כף הרגל, במיוחד בגיל צעיר.

לכן, חשוב מאוד לטפל נכון ברגליים של הילדים. אך איך עושים זאת בצורה נכונה? במאמר הבא, נענה בדיוק על השאלה הקריטית הזו.

רגליים של תינוק – נעליים לא צמודות

חשוב מאוד לוודא בכל זוג של נעליים, לא משנה אם אלו נעלי טרום הליכה או נעלי צעד ראשון, שהנעליים לא צמודות מדי. הנעליים צריכות לאפשר לילד מרחב גדילה אך עדיין להיות הדוקות מספיק כדי לשמור על רגלו בצורה הטובה ביותר האפשרית. וודאו שיש לו מרחב באצבעות מכיוון שנעליים צמודות מדי עלולות לפגוע בהתפתחות הטבעית של הרגל. הסיבה לכך היא שהרגליים של התינוק עדיין לא עוצבו עד הסוף והן עדינות. נעליים צמודות עלולות לעצב אותן בצורה לא נכונה.

רגליים של תינוק – גרביים הן חשובות יותר ממה שחושבים

קנו גרביים שמתאימות. אצל ילדים קטנים מאוד, אם הגרביים צמודות מדי, הן יתכווצו על כף הרגל, יגבילו את אספקת הדם ועלולות לפגוע בהתפתחות הטבעית של הרגל גם כן. אם הגרביים גדולות מדי, הן יכולות לגרום לשלפוחיות.

רגליים של תינוק – וותרו על נעליים יד שנייה

כל זוג רגליים הוא שונה מילד לילד ולכן, נעליים המתאימות לילד אחד, לא יתאימו לילד אחר. הגודל הוא שונה, הרוחב, הקשת המתעצבת וכדומה, הכל שונה ונעליים יד שנייה עלולות לגרום לרגל להתעצב ולהתפתח אחרת ממה שהיא אמורה. לכן, וותרו על נעליים יד שנייה וקנו נעלי צעד ראשון חדשות.

רגליים של תינוק – טיפול בציפורניים

גם הציפורניים של התינוק, זקוקות לטיפול. גזיזה נכונה היא קריטית – גזזו תמיד ישר ולא קצר מדי. בנוסף, שימו לב שאתם לא מעקמים את הציפורניים בטעות מכיוון שציפורן עקומה עלולה לגרום לציפורן חודרנית אצל הילד שלכם וזה לא נעים בכלל.

רגליים של תינוק
חשוב להקפיד על כך

רגליים של תינוק – עודדו פעילות

כבר מגיל צעיר, יש לעודד אותם לפעילות פיזית עם הרגליים. פעילות מגיל קטן, תשפר פלאים את ההתפתחות של הילד. פעילויות פיזיות שונות יעבדו על חלקים שונים בגוף ורצוי לעשות פעילות גופנית שתחזק את כל השרירים של הילד מגיל קטן ככל האפשר. רק שימו לב שאתם לא מעמיסים עליו. גם פעילות מוחית כמו משחק, תשפר את התפיסה של הילד ותפתח את מוחו.

רגליים של תינוק – נעליים נושמות ומאווררות

בפתיחה, הזכרנו שיש לילדים המון בלוטות זיעה ברגליים. בשל הסיבה שהרגליים שלהם קטנות ויש להם כל כך הרבה בלוטות זיעה, הרגליים שלהם מזיעות יותר מאשר רגליים של מבוגרים. לכן, חשוב מאוד שהנעליים שלהם יהיו מאווררות ככל האפשר ולכן אתם צריכים לקנות לו נעליים המיוצרות מחומר נושם.

רגליים של תינוק – התאמה היא הדבר הכי חשוב

זהו הדבר החשוב ביותר בכל מה שקשור לרגליים של הילד. נעליים מתאימות הן הסוד לגדילה נכונה וטבעית של הרגל. כדי לדעת האם הנעליים מתאימות, חייבים לתת לילד למדוד את שתי הנעליים יחד ולהתהלך איתן מעט. הרגליים של הילדים, גדלות יחסית מהר ולכן יכול מאוד להיות שתצטרכו לקנות לו נעליים חדשות לעיתים די קרובות. אתם חייבים להיות עם יד על הדופק בנושא מכיוון שנעליים קטנות מדי עלולות לגרום לעיכוב התפתחות העצמות ברגליים.

רגליים של תינוק זקוקות לטיפול קבוע וחשוב מאוד שתשימו לב לדברים שדיברנו עליהם. אנו בטוחים שאתם תדאגו לילד שלכם בצורה הטובה ביותר ותעניקו לו את הדברים המגיעים לו. עודדו אותו לפעילות, קנו לו נעליים מתאימות ונושמות, שימו לב שהגרביים לא לוחצות מדי ואל תיקחו נעליים יד שנייה.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על תינוקות, רגליים ונעליים, לחצו כאן.