נעלי טרום הליכה הן הנעליים הראשונות שאי פעם יהיו על רגלו העדינה של התינוק שלכם. זוהי בחירה מרגשת ויש לעשות אותה בצורה מושכלת. קראו את הסיפור שלי ועל הדרך גם אתן לכם כמה עצות

נעלי טרום הליכה הן נעליים קצת שונות ממה שאנחנו מכירים בתור מבוגרים. את הנעל הראשונה שלנו קנינו קצת אחרי שליאל הקטנה שלנו התחילה לעמוד בכוחות עצמה. היא הרימה את עצמה בעזרת השולחן והתחילה ללכת לכל אורכו ורחובו תוך כדי שהיא מחזיקה בו לתמיכה (לפעמים ללא הצלחה). אנחנו עשינו טעות, וישר רצנו לקנות את הנעליים. אל תעשו את זה! חכו קצת עד שהילד או הילדה שלכם יצליחו ללכת בכוחות עצמם. אז לאילו דברים חשוב לשים לב כשהתינוק מתחיל ללכת וצריך כבר לקנות לו נעלי טרום הליכה?

נעלי טרום הליכה

התאמת הנעליים לרגל התינוק

כשהקטנים שלנו מתחילים ללכת בפעם הראשונה, הרגל שלהם מתרגלת למשטחים עליהם הם דורכים וככה רגלם מתעצבת לאט לאט. זהו שלב קריטי וחשוב בהתפתחותו של הילד. הנעל המתאימה ביותר היא כזו שתספק תמיכה חזקה סביב הקרסול ותעזור לו בצעדיו הראשונים, תהייה גמישה ורכה כדי שעדיין יוכל להרגיש את האדמה עליה הוא הולך וחשוב מאוד, לקנות נעליים מעט גדולות יותר כי בשלב הזה הרגל גדלה די מהר.

בעלי ואני לא עשינו את הבדיקות שלנו בצורה הטובה ביותר והיינו צריכים ללכת לקנות זוג נעליים חדש כחודש אחרי שקנינו את הראשונות כי ליאלי שלנו גדלה די מהר. דאגנו לנעול לה את הנעליים כל פעם שהיא ניסתה ללכת, למרות שרוב הזמן נשארו בבית כי עדיין קצת חששנו לקחת אותה מחוץ לבית. בשלב זה העדפנו לתת לה להתאמן עוד קצת ורק אחר כך יצאנו איתה לגן השעשועים השכונתי כדי שתשוויץ בנעליים החדשות שלה.

למה יש נעלי טרום הליכה אם יש נעלי צעד ראשון?

האמת שזו שאלה מצוינת שגם אני שאלתי אותה. מסתבר שנעלי טרום הליכה הן סוג של היבריד בין גרב לנעל שעשויות מחומרים רכים מאוד. הן מדמות, כמו שכבר אמרנו, הליכה יחפה וככה זה עוזר להתפתחות ולגדילה של רגל התינוק ולעומת זאת, נעלי צעד ראשון, הן כבר נעליים של ממש, קשיחות ורציניות.

כשהייתי צעירה יותר ושיחקתי עם בני הדודים הקטנים שלי תמיד התלהבתי מהנעליים הקטנות שיש להם (מי מאיתנו לא? זה ממיס) אבל לא ידעתי שיש שלב מוקדם יותר של נעליים, אלה הן נעלי טרום הליכה שתכלס, גיליתי עליהן רק כשנכנסתי להריון.

הצעה קטנה – תבחרו נעלי טרום הליכה ממותג רציני ומוכר כמו נעלי נמרוד למשל כי עדיף ללכת על בטוח מאשר להצטער אחר כך.

אמרת שצריך מידה גדולה יותר – אפשר הסבר קצת?

קחו בחשבון שאני לא מומחית אלא מדברת מהניסיון האישי שלי וממה ששמעתי, אל תגידו אחר כך "אבל קרן אמרה.." ותבואו אליי בטענות.

חשוב מאוד לבחור נעלי טרום הליכה במידה הנכונה, בגלל שנעליים בגודל הלא נכון עשויות מאוד להזיק להתפתחות הרגל של התינוק כי הוא ינסה להיכנס לנעל. אל תסמכו על מידות לפי גילאים. ממש תמדדו את גודלה של הרגל וככה תבינו מהי המידה המתאימה. מציעה לצייר את כפות הרגליים של התינוק על דף ואז לקחת סרגל וממש למדוד את הרגליים ולהשוות עם טבלת המידות שיש כמעט בכל אתר שמוכר נעלי טרום הליכה. יכול להיות שרגל אחת תהייה גדולה מהשנייה, זה בסדר, תבחרו נעל לפי המידה הגדולה יותר.

מקווה שהצלחתי לעזור לכם עם הסיפור האישי שלי. תקנו חכם ובהצלחה!

אם אתם רוצים לקרוא עוד על נעליים לילדים, לחצו כאן.