איך ללמד תינוק ללכת היא שאלה שהורים רבים שואלים כדי לזרז את תהליך ההליכה של הילד שלהם. במאמר הבא, אנו נעבור שלב שלב ונסביר במפורט איך אתם, בתור הורים, יכולים לעזור לילד שלכם ללכת.

איך ללמד תינוק ללכת – הליכה בסיסית

במהלך תקופה מרגשת זו תוכלו לעזור לתינוק לרכוש את ביטחונו לעשות את הצעדים הראשונים באמצעות משחקים פשוטים וכמה שבחים על צעדיו.
כשתינוק יתחיל לשבת לבד, ללא עזרה, הוא יהיה בשלב הראשון של הניידות שלו. ישיבה תסייע לקטן שלך לחזק את השרירים שלהם הוא יזדקק בסופו של דבר כשילמד לעבוד.

איך ללמד תינוק ללכת – שלב ראשון- ישיבה

גיל: 4-7 חודשים

מה אפשר לעשות: בזמן המשחק, גלגל כדור קדימה ואחורה או שחק משחקים בהם שמים  בערימה גבוהה כדי לעזור לו לשפר את השרירים הקטנים.
הדבר החשוב ביותר עבור התינוק בשלב הוא להתרגל להזיז את זרועותיו ורגליו בו זמנית (גם אם הוא עושה זחילת בטן) . הוא יצטרך את הכישורים האלה כשיגיע הזמן ללכת.

איך ללמד תינוק ללכת

איך ללמד תינוק ללכת – שלב שני- זחילה

גיל: 7-10 חודשים

מה אפשר לעשות: עזור לו לפתח את שריריו על ידי כך שהוא יזחל מצד אחד של החדר לצד השני, ואז שבחו אותו על תנועתו.
כשתינוק מתחזק וסקרן יותר, הוא יתחיל למשוך את עצמו בעזרת תמיכה ברהיטים, או תמיכה בכם. זה שלב שבו אתה יכול להתחיל לעבוד על שיווי משקל שלו ולהכיר לו את עמדת העמידה.

איך ללמד תינוק ללכת – שלב שלישי- משיכה למעלה

גיל: 8 חודשים

מה אפשר לעשות: עזור לתינוק להרים את עצמו ואז תראה לו איך לכופף את ברכיו כדי לרדת חזרה לרצפה. זה יעזור להקל על נפילתו כשהוא מתחיל לצעוד בכוחות עצמו.
נסה להגיע למצב כשהוא מתחיל להרים את עצמו תוך כדי שהוא מחזיק את הידיים שלך, ומגיע בסופו של דבר לאיזון. זה יעזור לו בשלב הבא של ויגרום לו לרכוש ביטחון בצעדים הראשונים שלו.

איך ללמד תינוק ללכת

איך ללמד תינוק ללכת – שלב רביעי- הליכה עם עזרה

גיל: 8-9 חודשים

מה אפשר לעשות: לתרגל, לתרגל, לתרגל – זה המפתח לתינוק כשהוא נמצא בשלב זה. ככל שהוא רגיל לעמוד ולעמוד על הרגליים – כך יש יותר סיכוי שהוא ירגיש בנוח לעשות את הצעדים הראשונים הללו.

התינוק יתחיל להשתמש בקירות ורהיטים כדי להסתובב. זה נקרא שיוט. ככל שהתינוק הופך לנייד יותר, כך תצטרך לוודא שהבית שלך מוגן לחלוטין לתינוקות וכל הרהיטים מאובטחים וצמודים לקיר.

לאחר מכן עודד את התינוק לתרגל יותר בזמן הליכתו ולנסות לשחרר את הקיר או את הרהיטים. רק תוודא שיש לו מקום נחיתה רך.

ברגע שהתינוק יוכל לעמוד ולהתאזן למשך כמה שניות הוא ירגיש שהוא יוכל לנסות לעשות צעד נוסף.

איך ללמד תינוק ללכת-שלב חמישי- שיוט

גיל: 9-12 חודשים

מה אפשר לעשות: להפוך את שלב האיזון למשחק. שבו עם התינוק על הרצפה ועזרו לו לקום. ואז ספרו כמה שניות הוא יכול להישאר עומד לפני שהוא נופל. תשבח אותו אחרי כל ניסיון. הצעדים הראשונים הם רגע מאוד חשוב עבור הקטן שלך – אז תעשה מזה עניין גדול.

עודד את התינוק בצעדיו הראשונים על ידי כך שתשבו יחדיו על הרצפה ותנחה אותו לאט לאט, עד שישיג את שיווי משקל. תן לו ללכת בכוחות עצמו.

יתכן שיידרשו כמה מעידות וסדרת צעדים לפני שהוא יהיה בתנועה. תמשיך לשבח את התינוק כשהוא חוקר את דרכו בעניין. קחו בחשבון שיש תינוקות שיעדיפו לזחול, ועשויים לזחול או ללכת לפני שיעמדו על רגליהם באופן קבוע.

איך ללמד תינוק ללכת – שלב שישי- עמידה בלי עזרה

גיל: 12-15 חודשים

מה אפשר לעשות: עודד הליכה ככל האפשר. לדוגמה, כשאתה מניח את התינוק הנח אותו במצב הליכה במקום בישיבה.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

כתבות נוספות :

כמות אוכל לתינוק – כמה תינוק צריך לאכול

צעצועים מומלצים לילדים על פי גילם

סנדלים ללא עור – שינוי קטן בדרך לשינוי גדול