נעלי טרום הליכה הן הנעליים הראשונות של הילד שלכם. כבר עסקנו בנושא זה כשקרן כתבה על החוויה האישית שלה בקניית נעלי טרום הליכה לבת שלה, אך נראה לנו שלא עסקנו בו מספיק. בשל כך, מאמר זה בא להסביר קצת יותר על נעלי טרום הליכה ולמה הן כל כך חשובות בעבור הילד שלכם והרגליים שלו.

במאמר נסביר מהם נעלי טרום הליכה, מתי כדאי לקנות אותן, מהם היתרונות שהן מספקות ודרכים למדידת הרגל של הילד.

נעלי טרום הליכה – הסבר קצר

מצד אחד, אלו לא באמת נעליים למרות שהן אכן נראות כמו נעליים. נעליים אלו מגיעות לפני נעלי צעד ראשון (נשמע מוזר נכון?) והן בעצם סוג של גרביים שהן נעליים. נעליים אלו הן שטוחות ובלי שום פיצ'רים מיוחדים, באמת תחשבו על גרב מעט יותר עבה וכזו הנראית כמו נעל. המטרה היא לתת לילד את האפשרות ללמוד ללכת בצורה נוחה ככל האפשר.

נעלי טרום הליכה
נעלי טרום הליכה – שילוב בין נעליים לגרביים

נעלי טרום הליכה – מתי כדאי לקנות

נעלי טרום הליכה כדאי לקנות לאחר שהילד מתחיל לעשות את צעדיו המהוססים הראשונים שיגיעו בסביבות גיל חצי שנה לכל המוקדם. קודם כל, חשוב לדעת שכדאי לילד ללכת יחף. הסיבה היא שכך הוא לומד בצורה הטובה ביותר. הסיבה לכך היא שכאשר הילד הולך יחף, הרגל שלו מתרגלת לכך שהיא זו שצריכה לתת את התמיכה לעצמה ושום דבר חיצוני לא יתמוך בה וזה מה שבעצם עוזר לשפר את היציבה.

נעליים אלו, מדמות הליכה יחפה ככל האפשר (אך כמובן שזה לא בדיוק אותו הדבר) ולכן כדאי להשתמש בהן כאשר אתם יוצאים עם הילד אל מחוץ לבית. לאחר שהם עושים את הצעדים הראשונים שלהם, הם לא יפסיקו וינסו לעמוד וללכת כמה שיותר ולכן חשוב שהם יהיו עם נעליים. כמו כן, נעליים אלו מגבירות את החיכוך לקרקע כך שהן מונעות החלקה ושומרות על הרגליים של הילד.

נעלי טרום הליכה – היתרונות

לנעלי טרום הליכה יש מספר יתרונות והמרכזי שבהם הוא שהן נותנות תמיכה לרגלו של הילד. אמרנו שהילד צריך ללכת יחף וזה נכון, אך לא סתם נעליים אלו קיימות. נעליים קיימות כדי לשמור על הרגל שלנו וכדי לתת תמיכה לרגל ולקרסול. נעלי טרום הליכה הן סוג הנעליים המתאים ביותר לילד שלכם בשלב זה של חייו ואלו הנעליים שיספקו לו את התמיכה שהרגל שלו זקוקה לה.

כמו כן, נעליים אלו מעוצבות כך שהילד שלכם ירגיש את הקרקע עליה הוא הולך, ממש כאילו הוא הולך יחף. בנוסף, הנעליים מגנות על רגלו של הילד מפני טמפרטורה או שטחים לא כל כך בטוחים כמו חצץ או אבנים. יותר מזה, נעליים שומרות על ההיגיינה של הרגליים, גם מבחינת לכלוך וגם מבחינת זיהומים.

נעלי טרום הליכה – דרכים למדידת רגלו של הילד

כדאי לדעת שחשוב למדוד את הרגל של הילד בערך פעם בחודש. הסיבה לכך היא שבגילאים אלו, הם גדלים מאוד מהר כך שמידת הנעליים שלהם משתנה די מהר. תהיו מוכנים לקנות נעליים חדשות כל חודש. אפשר למדוד את הרגל אצל רופא הילדים אך אם אתם רוצים לעשות זאת בעצמכם, בבית, אתם יכולים.

ישנם הרבה מכשירי מדידה ביתיים שניתן להקטין או להגדיל לפי הצורך והם מתאימים גם לכם ולא רק לילדים. הדרך הנוחה (והזולה) יותר, היא פשוט לקחת דף A4 רגיל, לצייר את כפות רגליו של הילד ולמדוד את הרוחב והאורך עם סרגל או סרט מדידה פשוט. רצוי מאוד גם למדוד לילד את הנעל לפני הקנייה. זה שהנעל במידה, לא בוודאות אומר שהיא מתאימה.

נעלי טרום הליכה
תצטרכו למדוד אותם לעיתים קרובות

אנו מקווים שעכשיו אתם יודעים קצת יותר על נעלי טרום הליכה ועכשיו אתם יכולים לגשת לחנות הנעליים הקרובה ולרכוש לילד שלכם נעלי טרום הליכה בבטחה. שימו לב למדוד את הנעל לפני הקנייה ולקחת נעליים מתאימות וטובות ולא רק אלה שנראות "אופנתיות".

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.