סנדלים ללא עור הן צעד אחד קטן לעבר שינוי גדול בחייכם שיעזור לא רק לסביבה אלא גם לדורות הבאים אחריכם. סנדלים ללא עור עשויות בדרך כלל מחומרים טבעוניים הנותנים לסנדל מראה של סנדל עור רגיל. סנדלים ללא עור עוזרות מאוד לשמור על הסביבה מכיוון שהחומרים הטבעוניים לא צורכים הרבה משאבים טבעיים בייצור שלהם ובשל כך הם הרבה יותר ידידותיים לסביבה.

רק שימוש בסנדלים ללא עור הוא לא מספיק. העולם שלנו לא יכול לשמור על עצמו לבד, הוא חייב את העזרה שלנו. אז נכון, שימוש בסנדלים ללא עור או מחזור פלסטיק הם אחלה של התחלה אך הם רק חלק קטן ממה שאנו יכולים לעשות. מה עוד אנחנו יכולים לעשות? הנה מספר דברים שכל אחד יכול לשנות בחייו כמעט מבלי להרגיש ולעזור לשמור על הסביבה.

שימוש חוזר

עשו שימוש חוזר בחומרים שברשותכם. במקום לקחת עוד שקיות פלסטיק בסופר – קחו איתכם את שקיות הפלסטיק שיש לכם בבית (או שתעברו לשקיות בד רב פעמיות – הכי טוב). הפכו את זה להרגל וככה לא תשכחו לעשות זאת. אתם תרגישו טוב עם עצמכם בשל כך שאתם עושים משהו לשמירה על הסביבה. העולם יודה לכם על כך.

סנדלים ללא עור
זוהי לא הדרך היחידה לשמור על הסביבה

צמצום השימוש בחומרים מזהמים

כולנו משתמשים בפלסטיק ובנייר, אוכלים בשר וגבינות, אלה החיים. אנחנו ממש לא מתיימרים להפוך אתכם לטבעוניים או משהו כזה אבל כן ממליצים (וגם קצת מבקשים) שתנסו לעשות שינוי קטן בחייכם.

השתמשתם בפלסטיק או בנייר? – אל תזרקו אותו לפח אלא לסל המחזור המתאים. וותרו על ארוחה של בשר או גבינות אחת לשבוע. כך תוכלו לעזור, אפילו במעט, להפחית את הסבל של בעלי החיים מהם מגיעים המאכלים האלו.

בכל הנוגע לסנדלים ללא עור – הייצור שלהם לא מצריך שימוש בהרבה רעלים מסוכנים כמו עיבוד של עור אמיתי.

עברו לאופניים

בשנים האחרונות התפתח עניין הקארפול. קארפול זו בעצם נסיעה משותפת של מספר אנשים בכלי רכב אחד וככה מצמצמים את כמות הרכבים בכביש וגם את כמות החומרים המזהמים שרכבים פולטים.

אם מקום העבודה שלכם הוא קרוב לבית ויש מזג אוויר יפה בחוץ – אתם יכולים לקחת את הדבר הזה צעד אחד קדימה ולעבור לאופניים. ככה גם תשמרו על הסביבה בצורה יעילה יותר וגם תעשו קצת ספורט שהוא בריא בשבילכם. זה WIN-WIN!

סנדלים ללא עור
אופניים – דרך מעולה להתנייד

תראו על מה אפשר לוותר

משתמשים בקשיות פלסטיק? בכלים חד פעמיים? וותרו עליהם ועברו לקשיות נייר או עץ ולכלים רב פעמיים. השינוי הקטן הזה בחייכם יעשה שינוי גדול מבחינת השמירה על הסביבה בהיקף שאתם לא תצליחו להבין בכלל. אדם ממוצע צורך 100 קילו (!!!!) פלסטיק בשנה. זה נתון לא נורמלי.

אז נכון, כלים חד פעמיים הם נוחים לשימוש כי אין צורך לשטוף אותם לאחר השימוש בהם ואפשר פשוט לזרוק אותם. זה חוסך מים ועבודה. תאמינו לנו – הטבע מעדיף שתיקחו ממנו קצת מים מאשר שהוא ייקח מכם פלסטיק.

אפשרות נוספות היא לעבור לכלים חד פעמיים מתכלים. זה אחלה פתרון למי שזו בעיה גדולה בשבילו לוותר על הכלים החד פעמיים.

סנדלים ללא עור
אפשר (וכדאי) לעבור לרב פעמי

אנרגיה סתמית

האם ידעתם שכאשר מוצר חשמלי מחובר לשקע אך אתם לא עושים בו שימוש, הוא עדיין צורך חשמל?

זה נקרא "אנרגיה סתמית". אנרגיה היא אומנם פחות מזהמת מאשר פלסטיק או רעלים אך היא עדיין לוקחת המון אנרגיה מהסביבה (מן הסתם). כל מה שצריך לעשות הוא לנתק את המכשירים בסוף השימוש. כמו שאתם לא שוכחים לקחת את הטלפון שלכם כאשר אתם יוצאים מהבית, גם אל תשכחו לנתק את המטען מהשקע.

אופנה ירוקה

יש לכם מושג כמה משאבים טבעיים עולם האופנה צורך? המון!

ייצור של חולצה פשוטה יכול לצרוך כמה ליטרים טובים של מים. כשאנו אומרים אופנה ירוקה אנחנו לא מתכוונים שתלבשו רק חולצות העשויות מחומרים טבעוניים. מה שאנו מתכוונים הוא שפשוט תצרכו פחות. אם אין לכם צורך אמיתי בחולצה נוספת, פשוט אל תקנו. חיו בצמצום ככל האפשר מבחינת בגדים.

כל חולצה שיושבת לכם בארון סתם מבלי שאתם עושים בה שימוש, צרכה הרבה משאבים טבעיים ועבודה כדי שהיא תהייה אצלכם. קנו רק מה שאתם באמת צריכים (זה תופס לכל אספקט צרכני בחייכם ולא רק לבגדים). במידה ויש לכם בגדים שאתם לא צריכים – אל תזרקו אותם, תעבירו אותם לתרומה.

אם השתכנעתם ואתם רוצים לעבור לקחת צעד אחד קדימה את כל הנושא של אופנה ירוקה– אתם יכולים להתחיל ממעבר לסנדלים ונעליים טבעוניות. נעליים וסנדלים טבעוניות הן נעליים וסנדלים ללא עור. אל תדאגו, הן לא מתאימות רק למי שחי לפי האג'נדה של הטבעונות. הייצור שלהם צורך (בדרך כלל) הרבה פחות משאבים המגיעים ישירות מהטבע ובנעליים טבעוניות אין כלל שימוש בחומרים המגיעים מן החי. בנוסף, סנדלים ללא עור או כל פריט הנעלה טבעוני אחר, בדרך כלל מחזיק זמן רב.

אלו הם רק מספר דברים בודדים וקטנים שכל אחד יכול לעשות כדי לעזור ולנסות להגיע לעולם ירוק יותר. לא חייב לעשות שינויים דרסטיים בחיינו כדי לשמור על הסביבה. אין צורך בלוותר על הנאות החיים אבל כן יש צורך להיות מודעים למה שאנו עושים ולא לעשות אותם על אוטומט רק כי התרגלנו לכך.

שינוי קטן באמת יכול להוביל לשינוי גדול. כל מה שצריך לעשות הוא את השינוי הקטן הזה ומכאן, הדרך לשינוי הגדול ולשמירה על הסביבה היא קצרה מאוד.

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים על נעליים טבעוניות, לחצו כאן.

שאלות נפוצות בנושא סנדלים ללא עור

ממה עשויות סנדלים ללא עור?

סנדלים ללא עור עשויות בעיקר מחומרים טבעוניים שמהם מייצרים חומר דמוי עור או חומרים כמו גומי. כל המטרה בסנדלים ללא עור היא לא לעשות שימוש בחומרים המגיעים מן החי.

האם סנדלים ללא עור הן באמת זולות יותר?

התשובה היא כן. הסיבה לכך היא שהחומרים מהם מייצרים סנדלים ללא עור הם זולים יותר לעיבוד ולייצור ובשל כך גם המוצר הסופי הוא בדרך כלל זול יותר.

האם סנדלים ללא עור הן בהכרח טבעוניות?

לא. סנדלים ללא עור הן סנדלים העשויות מחומרים דמויי עור. סנדלים טבעוניות לעומת זאת הן סנדלים שבייצור שלהן לא עשו שימוש בשום חומרים מן החי. סנדלים ללא עור מיוצרות גם מחומרים סינטטיים העושים שימוש בדבק מסוים שבחלקו עשוי מחומרים המגיעים מבעלי חיים.