נעלי ילדים טבעוניות. מי חשב בכלל לפני עשור או אפילו 5 שנים שנשמע על דבר כזה? בשנים האחרונות, תחום הטבעונות הפך לתופעה עולמית והיום ניתן למצוא הרבה יותר אנשים הדוגלים באורח חיים טבעוני מאשר לפני כמה שנים. טבעונות היא בעצם מערכת של ערכים שבה שואפים להימנע מגרימת סבל לבעלי חיים בכל תחום אפשרי כמו למשל מזון, אופנה, בידור ועוד. מבחינה תזונתית, הטבעונות מתבטאת באי אכילת מזון מהגיע מן החי כמו בשר, ביצים וחלב.

אז מה זה בכלל נעלי ילדים טבעוניות? האם באמת הכל טבעוני? הן עולות יותר כסף? כל התשובות – במאמר הבא.

נעלי ילדים טבעוניות
המהפכה הטבעונית הגיעה גם לאופנה

מה זה נעליים טבעוניות לילדים?

נעלי ילדים טבעוניות הן נעליים רגילות לכל דבר ועניין רק שהן לא עשויות משום דבר שיכול היה לפגוע בבעל חיים כלשהו. זאת אומרת – לא מעור או צמר. הן עשויות בדרך כלל מבד או מחומרים דמויי עור.

קשה מאוד להבחין בין נעליים טבעוניות לנעליים "רגילות" כיוון שהחומרים מהם הנעליים הטבעוניות הם איכותיים. במידה ואתם מחפשים נעלי ילדים טבעוניות אך אתם לא יודעים להבדיל אותן מהאחרות – פשוט בקשו מהמוכרים בחנות, הם יודעים בדיוק איפה תוכלו למצוא את מבוקשכם.

נעלי עור טבעוניות – יש חיה כזו?

האמת שכן. טוב, יותר נכון – יש חלקית. הנעליים עליהן אנחנו מדברים עשויות מחומר דמוי עור וגם מחומרים אחרים שנראים בדיוק אבל בדיוק כמו נעלי עור. אם אתם לא מבינים בתחום, אין לכם סיכוי להבחין בהבדל.

את החומרים האלה ניתן למצוא בעיקר בנעליים גבוהות כמו מגפיים. אפשר ליהנות מכל היתרונות של מגפי עור מבלי לשבור את הגבולות הטבעוניים. בדרך כלל נשים טבעוניות ייהנו מהעניין הזה.

נעלי ילדים טבעוניות
נעליים טבעוניות זו עוד דרך לשמור על הסביבה

האם נעליים טבעוניות יקרות יותר?

האמת היא שלא. ההנחה שנעליים טבעוניות הן יקרות יותר היא מובנת לגמרי. על פניו, החומרים אחרים ויש צורך להתאים אותן לקהל יעד ספציפי במיוחד. אך בפועל, המחיר של נעליים טבעוניות הוא מחיר סביר ביותר ואפילו נמוך יותר מהמון דגמים רגילים הקיימים היום בשוק.

בעבר, בשל כך שהטבעונות לא הייתה כה פופולרית והביקוש לנעליים טבעוניות היה נמוך מאוד, המחירים אכן היו גבוהים. אך היום, בשל ההתפתחות והגדילה של אנשים המאמינים באורח חיים זה ומקהל קטן מאוד הם הפכו לקהל די גדול ומשמעותי, המחירים ירדו.

בכל מקרה, כדאי מאוד לבצע השוואת מחירים בין הרשתות והמותגים השונים כדי להתאים את הקנייה לתקציב שלכם ככה שתוכלו לקנות נעלי ילדים טבעוניות מבלי לקרוע את הכיס שלכם.

נעלי ילדים טבעוניות בפרט והאופנה הטבעונית בכלל הן תחום מתפתח מאוד יחד עם הטבעונות. חשוב מאוד להכיר את התופעה מכיוון שהיא לא הולכת לעזוב אותנו בקרוב ונראה שהיא כאן כדי להישאר ולתפוס מקום הרבה יותר גדול בעולם שלנו. אז עכשיו, אחרי שאתם מכירים קצת יותר את הנושא אתם יכולים לצאת ולראות אם אתם מצליחים להבדיל בין נעליים רגילות לנעליים טבעוניות. עשו אפילו ניסוי ובפעם הבאה שאתם בחנות נעליים, מדדו זוג אחד רגיל וזוג אחד טבעוני ותגידו אם אתם מרגישים בהבדל. ככל הנראה, לא תרגישו.

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים ממש כמו זה, לחצו כאן.

שאלות נפוצות בנושא נעלי ילדים טבעוניות

האם נעלי ילדים טבעוניות מזיקות לסביבה?

האמת היא שלא. נעליים טבעוניות גם שומרות על בעלי החיים וגם עשויות מחומרים השומרים על הסביבה כמו פלסטיק ממוחזר, צמיגים ועוד.

האם נעליים טבעוניות מחזיקות לאורך זמן?

יש שני צדדים לתשובה הזו. צד ראשון הוא שבשל כך שהנעליים הטבעוניות עשויות מחומרים כמו פלסטיק למשל, תוחלת החיים שלהן היא נמוכה יותר מאשר נעליים רגילות. זה נובע בדהייה מהירה יותר של הצבע מה שיגרום למי שקונה אותן להחליף נעליים לעיתים יותר תכופות.

מצד שני, חומרים איכותיים מחזיקים לאורך זמן והכל גם תלוי בשימוש בנעליים ובתחזוקה שלהן.

איפה ניתן לקנות נעלי ילדים טבעוניות?

היום, המון מותגים מוכרים מייצרים נעליים טבעוניות ולכן אפשר למצוא אותן בהמון חנויות. אין מקום אחד שתוכלו למצוא אותן בו. פשוט היכנסו לחנות ושאלו את המוכר אם הוא מחזיק נעליים טבעוניות.