כמות אוכל לתינוק צריכה להיות מדויקת – הנחה מוטעית שהרבה הורים טריים מאמינים בה. תנו לנו לעדכן אתכם בכך שתינוק צריך לאכול בכל פעם שהוא רעב. זה לא משנה אם זה פעם בשלוש שעות או פעמיים בשעה.

תינוקות לא יכולים להתאפק או לחכות בסבלנות עד שכל המשפחה תשב לשולחן. כשתינוק צריך מזון, הוא צריך אותו עכשיו ומיד. כדי לדעת האם הוא רעב יש לכך רמזים, מעבר לבכי. במאמר הבא נציג את הרמזים הללו ונסביר מהן הכמויות המקובלות שהתינוק יצרוך בשלבי ההאכלה השונים שלו.

כמות אוכל לתינוק – הנקה

תינוק צריך לאכול כמה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה, במיוחד בתקופת ההנקה. בשלב ההנקה, התינוקות גדלים במהירות והתאבון שלהם מתפתח בכל יום. לכן, אין שעה או זמן מסוים שהתינוק שלכם צריך לאכול.

תינוקות צריכים לאכול כל שלוש שעות לערך וזה קורה בין 8 ל-12 פעמים ביום, אך אתן צריכות להיות קשובות לתינוק שלכן ולא ללכת לפי השעון. הנקה יכולה לקחת בין 20-30 דקות ויכולות להיות פעמים שאתן מרגישות שאתן מניקות כל היום. אם זה קורה, התינוק כנראה נמצא בשלב גדילה ובאופן טבעי הוא רעב יותר. זה עובר אחרי יומיים בערך.

כמות אוכל לתינוק
זה יקרה בין 8-12 פעמים ביום

כמות אוכל לתינוק – מזון לתינוקות

כשאנו מדברים על מזון לתינוקות אנו מתכוונים לפורמולה המגיעה באבקות. כשתינוקכן מגיע לשלב זה, הוא כבר יחסית גדול וכמות האוכל שלו עשויה להשתנות מיום ליום. הכל תלוי בתאבון שלו, בגילו ובמשקלו. התינוק שלכן יצטרך לאכול בתדירות גבוהה יותר כשהוא עובר לפורמולה, אך המרווחים בין ארוחה לארוחה יהיו גדולים יותר ככל שהוא מתבגר ובטנו הולכת וגדלה.

גם כאן, אין כמות מדויקת לכמה הוא צריך לאכול אך ישנן כמויות ממוצעות המשתנות לפי הגיל. הנה ההתפלגות –

שבועות ראשונים – בערך 90 מיליליטרים של פורמולה בכל האכלה. התינוק צריך לאכול כל 3-4 שעות. אם הוא ישן יותר מ-5 שעות רצופות, רצוי להעיר אותו לאכול

חודש ראשון – 120 מיליליטר כל 4 שעות

עד שישה חודשים – ליטר וחצי לערך המתפרשים על ארבע או חמש ארוחות ביום (300 מיליליטר לארוחה)

אם הוא סיים את הבקבוק אך הוא עדיין רעב, האכילו אותו שוב. אם הוא לא סיים את הבקבוק אך דעתו מוסחת והוא לא ממשיך לאכול, הוא כנראה שבע ואין צורך להכריח אותו להמשיך.

כמות אוכל לתינוק
שימו לב מתי הוא רעב והאכילו אותו

כמות אוכל לתינוק – שילוב של פורמולה והנקה

אם אתן בדיוק בשלב המעבר בין הנקה להאכלה בבקבוק ואתן לא יודעות לכמת את האוכל שלו, קודם כל שימו לב לרמזים כי כאמור צריך להאכיל אותו כשהוא רעב. במידה ואתן עדיין רוצות לדעת יותר – התייעצו עם רופא הילדים, הם יידעו הכי טוב מה לעשות בשלב זה.

כמות אוכל לתינוק – סימנים שהתינוק שלכן רעב

  1. מלקק שפתיים
  2. מוציא לשון
  3. מכניס ידיים לפה באופן קבוע
  4. פותח את הפה
  5. מוצץ את ידיו או כל דבר אחר
  6. בכי

הסעיף השישי לא מסמל רק על רעב אלא גם על כאב או אי נוחות. כשהתינוק שלכן בוכה, אל תתנו לו ישר לאכול. קודם בדקו מה לא בסדר. יכול להיות שהוא רק צריך חיבוק או שיחליפו לו חיתול.

כמות אוכל לתינוק
לא בטוח שהוא רעב, אבל אולי כן

עכשיו, כשאתן יודעות כמה ילדכן צריך לאכול, אתן יודעות שאין באמת כמות מדויקת וקבועה. הכמויות משתנות לפי כל מיני פרמטרים כמו גיל, משקל והתאבון של ילדכן. שימו לב לסימנים עליהם דיברנו והאכילו אותו כשצריך. 

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

כמות אוכל לתינוק – מה עדיף – הנקה או בקבוק?

נשים רבות מחליטות לא להניק את התינוק שלהן והדעות בנושא הן רבות. חלב אם עוזר לשמור על בריאות התינוק שלך.

הוא מספק את כל אבות המזון הדרושים בפרופורציות המתאימות. זה מגן מפני אלרגיות, מחלות והשמנת יתר. הוא מגן מפני מחלות, כמו סוכרת וסרטן. הוא מגן מפני זיהומים, כמו דלקות אוזניים. לכן, ההמלצה היא כן להניק אך היום, ישנן פורמולות שעושות כמעט את אותה העבודה.

כמות אוכל לתינוק – האם הנקה פוגעת בשדיים?

יצירת חלב אם, יוצרת רקמות צפופות יותר בשדיים שלכן. לאחר ההנקה, רקמת השומן ורקמת החיבור בשדיים עשויים להשתנות. השדיים שלכן עשויים לחזור לגודלם או לצורתם לפני ההנקה. אצל חלק מהנשים, השדיים נשארים גדולים ואצל חלק מהנשים הם מצטמצמים.

כמות אוכל לתינוק – איך אוכל לדעת אם התינוק שבע?

אם התינוק שלכן הפסיק לאכול והוא לא ממשיך, הוא כנראה שבע. אם הוא לוקח הפסקות די ארוכות בין לגימה ללגימה, הוא כנראה סיים את הארוחה. במידה ואתן לא בטוחות במאה אחוז, פשוט הרחיקו ממנו את הבקבוק ושימו לב לתגובה שלו. אם הוא מחפש אותו, כנראה הוא עוד רעב, אם לא, הוא ככל הנראה סיים.