שילוב בין אימהות לבין זמן חופשי הוא בהחלט אפשרי אך יש צעדים שאת חייבת לנקוט כדי ששילוב זה יצליח. במאמר הבא, אנו נסביר מהם אותם צעדים ונעזור לך לחזור לעשות את הדברים שאת אוהבת. זה גם יכול לפנות לך זמן אישי סתם לשבת לראות טלוויזיה אם זה מה שאת רוצה לעשות.

שילוב בין אימהות לבין זמן חופשי – שינוי הגישה

כל אמא שמה את הילדים שלה לפני כל דבר אחר ובשינוי גישה, אנו לא מתכוונים שתורידי אותם בסולם העדיפויות אלא שתעלי את עצמך בסולם הזה. בין אם זה בבריאות נפשית ורוגע או פשוט לעשות את הדברים שאת אוהבת בשעות הפנאי שלך מאשר הדברים שהילדים שלך אוהבים לעשות. זה קל לשכוח מעצמך לאחר שהדבר החשוב בעולם הגיע אבל אסור לעשות את זה. זה שאת לא נותנת מעצמך כל רגע ורגע כדי לטפל בילדים בצורה כזו או אחרת, לא אומר שאת לא אמא טובה.

לפני שהילד הגיע, היו לך חלומות. בין אם זה לטייל, לעזור לאנשים או להתקדם בעבודת החלומות שלך, הכל עוד בר השגה והכל תלוי בשינוי הגישה שלך לעולם ולחיים. כדי להישאר שפויה, את חייבת לעשות את הדברים שהופכים אותך לעצמך, לכל אחת זה משהו אחר.

מיד נציג את הדרכים שדרכן אתן תצליחו לשלב בין אימהות לבין זמן חופשי אך לפני כן אני רוצה להציג בפניכן את השורה התחתונה של סעיף זה – אין אפשר לתת 100 אחוז מעצמך כל הזמן ואת חייבת לעשות דברים לנפש שלך. חשוב להגיד שהתחלתי עם סעיף זה מכיוון שכל הדרכים לשילוב נכון הן תת סעיפים של שינוי הגישה.

שילוב בין אימהות לבין זמן חופשי
תקבלי את זה שיש צורך בשינוי

שילוב בין אימהות לבין זמן חופשי –  קבלי את עצמך כמו שאת

השינוי מתחיל קודם כל הכרה בזה שאת רוצה בכלל לעשות אותו. הגיעי להבנה עם עצמך של איזה שינוי את רוצה לעשות – את צריכה להבין אם את רוצה לצייר, לשיר, לכתוב, ללמוד משהו חדש או כל דבר אחר. קבלי את העובדה הזאת שאת צריכה עכשיו לפנות זמן למשהו חדש שיעשה לך טוב.

שילוב בין אימהות לבין זמן חופשי
האמיני בעצמך שאת יכולה

שילוב בין אימהות לבין זמן חופשי – אל תנסי להגשים עצמך דרך הילדים

הילדים יודעים מתי זה קורה והלחץ שמופעל עליהם הוא גדול. לפעמים, אנו שוכחות שהילדים שלנו הם בני אדם בפני עצמם והם לא אנחנו. לכן, אם הם מפשלים ונכשלים, זה לא אומר שאת נכשלת וזה לא אמור להשפיע על הנפש האישית שלך. כמובן שאפשר (ואף צריך) להתבאס שהילד שלך לא מצליח לעשות משהו אבל הבאסה הזאת מגיעה רק בגלל שאת רוצה לראות את הילד שלך מצליח ולא את עצמך. את צריכה להיות מקום המפלט של הילד שלך ואם הבאסה הזו תוקרן על עצמך או על הילד, הוא לא ירגיש שהוא יכול "ליפול" עליך ברגעי הצורך.

שילוב בין אימהות לבין זמן חופשי – הקדישי זמן לעצמך

קל להגיד, קשה לעשות. להשאיר את הילד בפעם הראשונה (או השלושים), עם הבייביסיטר, זה לא פשוט וזו חוויה קשה לכל הורה, גם בגלל הרגשות שלך וגם בגלל הרגשות של הילד שלפעמים בוכה כי ההורים הולכים. אין ברירה וזה משהו שחייב לעשות אחרת פשוט לא יהיה לך זמן לעצמך ולא זמן עם בעלך בתור זוג.

כדי למצוא את הבייביסיטר הטובה ביותר עבור הילד שלך, צריך לעשות סקר שוק. שאלו חברים, שכנים, הורים של ילדים בגן ועוד. אפשר גם לבקש מסבא, סבתא, דודה ודוד שיעשו בייביסיטר וכך תחסכו כמה שקלים. חשוב להכניס לתקציב שלכם כסף לבייביסיטר כדי שאכן תוכלו לפנות זמן לעצמכם מבלי לשבור חסכונות. במידה ואתם לא יכולים להשאיר את הילד עם בייביסיטר (נפשית או כלכלית), פשוט קחי אותו איתך אם זה אפשרי. לפעמים מה שצריך זה לא זמן חופשי מהילדים אלא לעשות מה שאת אוהבת.

שילוב בין אימהות לבין זמן חופשי – נקו קולות חיצוניים

לפעמים יקפוץ לך לראש קול שיגיד לך שאם את לוקחת עכשיו זמן לעצמך, את מונעת משהו מהילד שלך כי במקום לבשל בשבילו למשל את עושה את מה שאת אוהבת. כמו כל קול שלילי, את חייבת לתייג אותו ככזה, להתעלם ממנו ולהחליף אותו בקול חיובי שיעודד אותך לעשות את הדברים שאת רוצה לעשות. את עדיין תהייה האימא הכי טובה לילדים שלך, גם אם תיקחי לך שעה לעסוק בתחביב שלך.

שילוב בין אימהות לבין זמן חופשי – עזרה מהבעל

אני בטוחה שאת כבר מודעת לכך אבל את לא חייבת לעשות את כל עבודות הבית בעצמך. בעלך בהחלט יכול לשטוף כלים, לעשות כביסה, להכין אוכל ועוד. אין שום סיבה שאת תהיי אחראית על כל הדברים הללו בזמן שהוא יושב על הספה לראות טלוויזיה. שלא תבינו לא נכון, יש גברים שעושים המון בבית. בעלי למשל, הוא זה שעושה קניות, הוא זה שמכין אוכל (הוא חובב בישול) והוא עוזר בתלייה וקיפול הכביסה.

הכוונה שלי היא לשתף את בעלך בכך שאת רוצה להקדיש מעט זמן לעצמך ולבקש ממנו לעזור בכך שהוא טיפה יפנה לך זמן בלוח הזמנים בין אם זה בעבודות הבית כמו שהזכרנו או בכך שהוא זה שישמור על הילד בשעה-שעתיים שבהן את עושה את מה שאת אוהבת לעשות. 

שילוב בין אימהות לבין זמן חופשי
הוא יתמוך בך יותר מכולם

בצעי את צעדים אלו ותראי איך את מגשימה את עצמך כל יום יותר ויותר. שימי את עצמך גבוה יותר בסולם העדיפויות ותשני את הגישה שלך כלפי החיים. רק כך, את תוכלי להמשיך את החיים ברוגע ושלווה ולא בלחץ.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא אימהות? לחצו כאן.